Πηγη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο αποτελεί δημιουργία ( λάδι σε καμβά 140Χ150 εκ.) του ζωγράφου Ksiazek Bogumil από τη συλλογή του Μουσείου Φρυσίρα. Πρόκειται για αντιπροσωπευτικό έργο τέχνης της αναπαραστατικής ζωγραφικής που εκφράζει την τάση η τέχνη να είναι ρεαλιστική, θεματική και αφηγηματική, να ενεργοποιεί και να αποτελεί πρόσκληση για προβληματισμό.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται ως αφετηρία για την προσέγγιση έργων τέχνης που ανήκουν στο είδος της φωτορεαλιστικής ζωγραφικής. Οι μαθητές θα επιδιωχθεί να κατανοήσουν ότι ένας ζωγραφικός πίνακας που έχει δημιουργηθεί με έμπνευση από μια φωτογραφία δεν αποτελεί μια ρεαλιστική απλή απεικόνιση, αλλά μια επίμονη και επίπονη προσπάθεια του δημιουργού να μεταφέρει στον καμβά αυτό που εκείνος βλέπει στη φωτογραφία. Ο καλλιτέχνης επιχειρεί να αντιγράψει τη φωτογραφία, αλλά ταυτόχρονα και να την αλλάξει. Επίσης το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί ως εισαγωγικό ερέθισμα στη μελέτη των κατηγοριών και των σχέσεων μεταξύ των χρωμάτων στις Εικαστικές τέχνες. Συγκεκριμένα στη γνωριμία με τα βασικά ή πρωτογενή χρώματα και τα σύνθετα ή δευτερεύοντα. Οι μαθητές ενθαρρύνονται να δοκιμάσουν να πειραματιστούν με τις μείξεις των χρωμάτων. Αν κατά τη μείξη οι ποσότητες των χρωμάτων μπουν άνισα, τότε θα προκύψει ένα χρώμα που θα τείνει προς το χρώμα με την μεγαλύτερη ποσότητα και αυτό θα αποκαλείται απόχρωση. Τέλος είναι δυνατό να λειτουργήσει ως αφόρμηση για την σπουδή των σταδίων της τεχνικής της αναπαραγωγής στη ζωγραφική με αφετηρία μια φωτογραφία (1ο στάδιο λήψη της φωτογραφίας, 2ο στάδιο μεγέθυνση της φωτογραφίας, 3ο στάδιο χωρισμός της φωτογραφίας σε μικρά τμήματα, 4ο στάδιο μεταφορά σε ανάλογη κλίμακα στον καμβά τμήμα προς τμήμα και αναζήτηση χρώματος, 5ο στάδιο συνολική αποτύπωση).


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΤΥΠΙΚΟΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
2:00:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6147
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Frissiras Museum Website
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά > Painting
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
συμπεριφοριστική προσέγγιση > εξάσκηση και πρακτική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
συγγραφέας μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΔΡΑΚΑΚΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Φρυσίρα
εκδότης: Μουσείο Φρυσίρα
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
 
 
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ