Παλαμας Κωστης
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Στην ξυλογραφία απεικονίζεται ο μεγάλος μας ποιητής Κωστής Παλαμάς, που γεννήθηκε στην Πάτρα το 1859 και πέθανε στην Αθήνα το 1943.Ήταν, εκτός από ποιητής, δοκιμιογράφος, διηγηματογράφος, θεατρικός συγγραφέας και κριτικός λογοτεχνίας. Θεωρείται από τις σπουδαιότερες πνευματικές φυσιογνωμίες του νέου Ελληνισμού και κεντρική μορφή της λογοτεχνικής γενιάς του 1880. Στο ποιητικό του έργο, το οποίο ξεπερνά τις είκοσι συλλογές, κυριαρχεί η Ελλάδα ως υπέρτατο ιδανικό, η πορεία του ελληνικού έθνους μέσα στους αιώνες, η προσπάθεια σύνδεσης του αρχαιοελληνικού πνεύματος με τη λαϊκή παράδοση και τέλος η μεγάλη σημασία της οικουμενικότητας του ελληνικού πολιτισμού. Υπήρξε εκπρόσωπος της Νέας Αθηναϊκής ή Παλαμικής Σχολής. Βραβεύτηκε για το σημαντικό έργο του με το Εθνικό Αριστείο Γραμμάτων και Τεχνών. Υπήρξε μέλος της Ακαδημίας Αθηνών. Έμεινε ορφανός από πολύ μικρός, γεγονός που επηρέασε την ποίησή του. Η κηδεία του, που έγινε κατά τη διάρκεια της κατοχής (1943) μετατράπηκε σε λαϊκή διαδήλωση για τη λευτεριά. Γνωστή η φράση του Άγγελου Σικελιανού "Σε αυτό το φέρετρο ακουμπά η Ελλάδα". Ο Ολυμπιακός ύμνος συντέθηκε από τον Σ. Σαμάρα σε στίχους Κ. Παλαμά

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής γλώσσας και Λογοτεχνίας, ώστε με αφορμή την εικόνα, οι μαθητές να αναγνωρίσουν τον ποιητή και να συζητήσουν θέματα σχετικά με τη ζωή του, το πλούσιο έργο του και την συνεισφορά του στη Νεοελληνική ποίηση. Θα μπορούσε η εικόνα να γίνει η αφορμή για μια έρευνα, σχετικά με τη διαφορά της παλιάς γενιάς ποιητών (Α’ Αθηναϊκή Σχολή) και της νέας γενιάς (Νέα Αθηναϊκή Σχολή), που εκπροσωπούσε ο ποιητής. Στο πλαίσιο της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας, θα μπορούσε κάθε ομάδα μαθητών να αναλάβει να ασχοληθεί με ένα έργο του ποιητή και να το παρουσιάσει στην ολομέλεια. Επίσης, στο πλαίσιο του μαθήματος των Εικαστικών οι μαθητές θα μπορούσαν να ασχοληθούν με την τεχνική της ξυλογραφίας, να εκφράσουν με εικαστικό τρόπο τα συναισθήματα που τους δημιουργήθηκαν από την γνωριμία τους με τον ποιητή ή να εικονογραφήσουν ποιήματά του. Επίσης, οι μαθητές μπορούν να εκπονήσουν ένα σχέδιο εργασίας, το οποίο να έχει ως κεντρικό του θέμα τη ζωή και το έργο του Κωστή Παλαμά και μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες να μπορέσουν να προσεγγίσουν το λογοτεχνικό είδος της ποίησης. Τέλος, η εικόνα του ποιητή μπορεί να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο της Αισθητικής Αγωγής, κατά τη μελέτη του Ολυμπιακού Ύμνου, ο οποίος ενώ συντέθηκε για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1896, καθιερώθηκε το 1958, ως ο επίσημος ύμνος των Ολυμπιακών Αγώνων..


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
6 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6154
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Γραμματολογικές περίοδοι - Γενιές / Σχολές Literary periods - Generations / SchoolsΓραμματολογικές περίοδοι - Γενιές / Σχολές > Νέα Αθηναϊκή Σχολή / Γενιά του 1880 New Athenian School / Generation of 1880Νέα Αθηναϊκή Σχολή / Γενιά του 1880
Μουσική Music EducationΜουσική > Άλλα θέματα μουσικής Other music topicsΆλλα θέματα μουσικής
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Παπαδημητρίου Ευθύμιος
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΟΥΡΟΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ