Κατεβαινοντας σκαλια
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι ένα ασπρόμαυρο αρνητικό της Βούλας Θεοχάρη Παπαϊωάννου, το οποίο απεικονίζει ένα μικρό αγόρι να κατεβαίνει πέτρινα σκαλιά σε ένα στενό σοκάκι στο νησί της Ύδρας. Η Ύδρα είναι ένα από τα νησιά του Αργοσαρωνικού και οφείλει το όνομά της στα άφθονα νερά που ανάβλυζαν από τις πολλές και πλούσιες πηγές που είχε, στην περίοδο της αρχαιότητας. Στα ιστορικά κείμενα αναφέρεται με το όνομα Υδραία. Στο εσωτερικό του νησιού υπάρχουν πολλά ευρήματα αρχαίων οικισμών. Σημαντική ήταν η βοήθεια του νησιού στον εθνικοαπελευθερωτικό Αγώνα του 1821. O στόλος της διπλάσιος από αυτόν των Σπετσών αποτελούνταν από 186 μικρά και μεγάλα πλοία με χωρητικότητα 27.736 τόνους. Στην δεκαετία του ΄50 διάφοροι καλλιτέχνες και οι παραγωγοί ταινιών χρησιμοποιούν την Ύδρα στις ταινίες τους. Αυτό είχε σαν επακόλουθο τη μεγάλη τουριστική και οικονομική ανάπτυξη του νησιού, το οποίο εξελίχθηκε σε κοσμοπολίτικο τουριστικό θέρετρο.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ερέθισμα από τους μαθητές για αναζήτηση πληροφοριών σχετικά με το νησί της Ύδρας. Οι μαθητές βρίσκουν στοιχεία σχετικά με την ιστορία του νησιού από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, για την κοινωνικοπολιτική δομή, τις οικονομικές συνθήκες, τα επαγγέλματα που άνθισαν καθώς και την πολιτιστική του δραστηριότητα. Ειδικότερα σημειώνουν τα σημαντικά γεγονότα της Επανάστασης του 1821, στα οποία συμμετέχουν οι κάτοικοι της Ύδρας και αναφέρουν τις τοπικές ηγετικές μορφές που αναδείχτηκαν μέσα από τον αγώνα. Επιπλέον τα παιδιά καταγράφουν και παρουσιάζουν στην ολομέλεια τις ταινίες, οι οποίες γυρίστηκαν στο νησί και στα πλαίσια του μαθήματος της ευέλικτης ζώνης παρακολουθούν την ταινία "το παιδί και το δελφίνι". Επιπρόσθετα, αναζητούν στο διαδίκτυο και καταγράφουν και άλλα νησιά με παραδοσιακούς οικισμούς και καλντερίμια. Συγκρίνουν και επισημαίνουν τις διαφορές της ενδυμασίας της δεκαετίας του ΄50 με του σήμερα. Τέλος, κάνουν μια έκθεση στην τάξη τους με καρτ ποστάλ από παραδοσιακούς οικισμούς.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6156
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Γεωγραφία - Γεωλογία > Ανθρωπογενές περιβάλλον > Κοινωνική ζωή και Πολιτισμός
Γεωγραφία - Γεωλογία > Φυσικό περιβάλλον > Βιόσφαιρα
Ιστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Κοινωνική οργάνωση και Καθημερινή ζωή
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Κοινωνία και καθημερινή ζωή
Εικαστικά > Design and Color
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > War events
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
συγγραφέας μεταδεδομένων: ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΜΕΙΝΤΑΣΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Μπενάκη
εκδότης: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
 
 
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ