Χωρις τιτλο
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Δημιουργία με μελάνι σε χαρτί, διαστάσεων 35Χ25 εκ., του διακεκριμένου Έλληνα ζωγράφου Γιάννη Ψυχοπαίδη. Η γυναικεία χειραφέτηση είναι ένα από τα θέματα που τον έχει απασχολήσει. Στοιχεία αυτής της επιλογής μπορούμε να διακρίνουμε και σε αυτό το έργο του. Ο Ψυχοπαίδης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1945. Φοίτησε στη Σχολή Καλών Τεχνών (1963-68) και με υποτροφία του γερμανικού κράτους έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στην Ακαδημία Καλών Τεχνών του Μονάχου. Υπήρξε ιδρυτικό και ενεργό μέλος καλλιτεχνικών ομάδων, όπως της ομάδας Νέοι Έλληνες Ρεαλιστές, της ομάδας 10/9 του Μονάχου, του Κέντρου Εικαστικών Τεχνών. Έζησε και εργάστηκε στο Βερολίνο από το 1977 ως το 1986, όπου παρακολούθησε πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών στην Κοινωνιολογία και στην Ιστορία της Τέχνης. Στη συνέχεια εγκαταστάθηκε στις Βρυξέλλες (1986-1992). Το 1994 εξελέγη καθηγητής της ΑΣΚΤ. Έχουν κυκλοφορήσει αρκετά βιβλία με έργα του, αλλά και κείμενά του. Η συμμετοχή του σε ομαδικές εκθέσεις είναι αυτονόητη, όπως και η παρουσίαση της δουλειάς του ατομικά.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η ζωντάνια και η φρεσκάδα του έργου δίνουν την εντύπωση της αναπαράστασης ενός στιγμιότυπου υγιούς ιδιωτικής και δημόσιας ζωής. Η οπτική αυτή δεν αφήνει περιθώρια να θεωρηθεί το γυμνό προκλητικό. Δε θα δημιουργήσει περίεργα συναισθήματα ούτε στον μικρό σε ηλικία μαθητή του Δημοτικού. Ο Ψυχοπαίδης είναι σημαντικός εικαστικός και το έργο του μπορεί να συμπεριληφθεί στο υλικό ενός project. Υλικό ενδιαφέρον για το μάθημα των Εικαστικών - τουλάχιστον - θα αποτελέσει και το παρακάτω απόσπασμα συνέντευξης του καλλιτέχνη από την εφημερίδα Αυγή (28/12/2013), το οποίο και παραθέτουμε. - Η τέχνη καλό θα ήταν να αναστοχάζεται την εκφραστική της λυτρωτική δύναμη και να αναζητεί την αλήθεια όχι σε εύκολες κοκεταρίες, όχι σε μικροαστικούς καθωσπρεπισμούς, αλλά στο καίριο, το ουσιώδες και το ανατρεπτικό. Το στοιχείο της αμφισβήτησης είναι το στοιχείο που κάνει την τέχνη αληθινή, αυθεντική και κοινωνικά χρήσιμη. Και κυρίως την κάνει να αισθάνεται τον πραγματικό λόγο της ύπαρξής της, δηλαδή, όπως λέει και ο Ελύτης, "Nα είστε ενοχλητικοί, να είστε η άμμος και όχι το λάδι στα γρανάζια του κόσμου".


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6182
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΜΑΡΙΑ ΑΝΤΩΝΑΤΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Φρυσίρα
εκδότης/ες: Μουσείο Φρυσίρα
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ