Σε μια διδασκαλία που επικεντρώνεται στον ευρωπαϊκό κλασικισμό στα τέλη του18ου και αρχές του 19ου αιώνα, στο κίνημα δηλαδή της επιστροφής στην αρχαιότητα, όπως και στο κίνημα του φιλελληνισμού ο διδάσκων μπορεί να αξιοποιήσει το παραπάνω ψηφιακό αντικείμενο παρουσιάζοντάς το στους μαθητές. Αρχικά τους καλεί να παρατηρήσουν καλά το χάρτη και να αναφέρουν τι πληροφορίες αποκομίζουν από αυτόν. Αφού τους ζητήσει να διατυπώσουν υποθέσεις για την εποχή κατά την οποία πιστεύουν ότι αυτός ο χάρτης δημιουργήθηκε, τους αποκαλύπτει την πηγή προέλευσής του. Τότε οι μαθητές καλούνται να διατυπώσουν νέες υποθέσεις για τη λειτουργία του χάρτη μέσα στο έργο του Barthélemy. Έπειτα, αφού ο διδάσκων δώσει νέα στοιχεία για την έκδοση και για το πώς αυτή εκφράζει το κίνημα του κλασικισμού, δεδομένου ότι είχε μεγάλη εκδοτική επιτυχία, διεξάγεται συζήτηση στην τάξη για τις θετικές επιπτώσεις του κινήματος στον επερχόμενο αγώνα της ανεξαρτησίας (φιλελληνικό κίνημα) και στο φρόνημα των Ελλήνων (αναβίωση ένδοξου παρελθόντος), αλλά και για τις αρνητικές επιπτώσεις που προκάλεσε το αυξημένο ευρωπαϊκό ενδιαφέρον για τις αρχαιότητες (κλοπή των γλυπτών Έλγιν).