Εξώφυλλο παρτιτούρας σύνθεσης του κορυφαίου μουσικοσυνθέτη, μαέστρου και πιανίστα του ελαφρού τραγουδιού της δεκαετίας του ’30, Κώστα Γιαννίδη ο οποίος με το αληθινό του όνομα, (Γιάννης Κωνσταντινίδης) διέπρεψε και στην λόγια μουσική και έγραψε σημαντικά έργα για πιάνο και ορχήστρα. Πρόκειται για ταγκό του 1932 με τον τίτλο «Μια Γυναίκα» Η εικόνα είναι χαρακτικό του Ριχάρδου Φρέτσα και παρουσιάζει το ντελικάτο προφίλ μιας νέας γυναίκας τοποθετημένο στο κέντρο μιας σύνθεσης που αποτελείται από τρεις οριζόντιες ζώνες. Η σύνθεση είναι ολιγοχρωματική, κυριαρχεί το μπλε το μαύρο, το κόκκινο και το υπόλευκο. Ο τίτλος του τραγουδιού παρουσιάζεται με μεγάλα κόκκινα γράμματα στην άνω ζώνη, ενώ τυπογραφικά στοιχεία που αφορούν στην περιγραφή των συντελεστών της μουσικής σύνθεσης είναι διάσπαρτα στο σύνολο της σύνθεσης. ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Μουσικής ως αφορμή για διερεύνηση του έργου του Γιάννη Κωνσταντινίδη (Κώστα Γιαννίδη). Οι μαθητές μπορούν να εμπλακούν σε καταστάσεις διερευνητικής μάθησης και να αναλάβουν συνεργατικές εργασίες που απαιτούν την αναζήτηση πρόσθετου υλικού και πληροφοριών από βιβλιογραφικές πηγές και το Διαδίκτυο εστιάζοντας σε διαφορετικές πτυχές του έργου του μουσικοσυνθέτη. Στο μάθημα των Εικαστικών, μπορούν να συζητήσουν τις εφαρμοσμένες διαστάσεις της τέχνης της χαρακτικής και ιδιαίτερα της τεχνικής της λιθογραφίας που χρησιμοποιήθηκε από τον Ριχάρδο Φρέτσα για την δημιουργία ανάλογων εντύπων. Επιπλέον, στην ειδικότητα της Γραφιστικής του τομέα των Εφαρμοσμένων τεχνών,μπορεί να αξιοποιηθεί διδακτικά στην διδασκαλία της σύνθεσης εντύπων και αντίστοιχα στην δημιουργία ανάλογων έργων αξιοποιώντας δημιουργικά τα αποτελέσματα συγκρίσεων με ανάλογα έργα Ελλήνων και Ευρωπαίων καλλιτεχνών. Στο μάθημα της Θεατρικής αγωγής, μπορεί να αξιοποιηθεί ως ερέθισμα για διερεύνηση της μουσικοθεατρικής επινοητικότητας και της επικοινωνίας διαφορετικών τεχνών για την δημιουργία ενιαίων καλλιτεχνικών συνθέσεων.