Το σχέδιο μπορεί να παρουσιαστεί μαζί με έργα αντίστοιχης θεματολογίας, (ενδεικτικά προτείνονται οι αυτοπροσωπογραφίες σε σχέδια των: Λεονάρντο ντα Βίντσι-1512, Π. Πικάσσο-1899, Χ.Ματίς-1923, Λ. Φρόιντ-1923, Φ. Κάλο-1946) στη διδασκαλία του μαθήματος του Ελευθέρου Σχεδίου του Γενικού, Επαγγελματικού και Καλλιτεχνικού Λυκείου ώστε να κατανοήσουν οι μαθητές τις βασικές αρχές του Ελ. Σχεδίου όπως η τονικότητα, η σχηματοποίηση, η αφαίρεση, η οργάνωση της σύνθεσης και η ποιότητα της γραφής. Στη συνέχεια να διερευνηθεί ο τρόπος που καταγράφει ο κάθε καλλιτέχνης μέσα από την αυτοπροσωπογραφία του την διαφορετικότητα της προσωπικότητάς του. Τέλος οι μαθητές θα μπορούσαν αφού σχεδιάσουν τις δικές τους αυτοπροσωπογραφίες, να τις εκθέσουν και με αφορμή αυτές να συζητήσουν κατά πόσο απέδωσαν σχεδιαστικά τα ανατομικά χαρακτηριστικά τους αλλά και την ιδιαιτερότητα του χαρακτήρα τους.