Το Μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στα πλαίσια του μαθήματος της Γεωγραφίας, ώστε με αφορμή την εικόνα να ανακαλύψουν οι μαθητές σε ποια περιοχή της Ελλάδας αναφερόμαστε, να συγκρίνουν την φωτογραφία με ανάλογες σημερινές, ώστε να αναδυθούν οι αλλαγές που έγιναν στο πέρασμα των χρόνων και στο Μοναστήρι και στον περιβάλλοντα χώρο. Στο πλαίσιο των θρησκευτικών και της Ιστορίας θα μπορούσε να ερευνηθεί ο θρησκευτικός και ιστορικός ρόλος της μονής και η σημασία της για την Θρησκεία και την Ελλάδα. Τέλος στο πλαίσιο του μαθήματος της Μελέτης του Περιβάλλοντος, θα μπορούσε να συζητηθεί, γιατί ο Υμηττός παρέμεινε μέχρι σήμερα ένας πνεύμονας πρασίνου, παρά τις αντίθετες προσπάθειες (οικοδόμηση, κεραίες κλπ), σε αντίθεση με άλλους λόφους που οικοδομήθηκαν πλήρως.