Μικρος δρομος στη Συρο
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι μια φωτογραφία του 1919, η οποία παρουσιάζει ένα πολύ στενό κατηφορικό δρομάκι της Σύρου, με χτισμένα σπίτια δεξιά και αριστερά. Στην εικόνα υπάρχουν δύο άντρες με ενδυμασία της εποχής που συζητάνε και ο ένας από τους δύο έχει φορτωμένο με καλάθια τον γάιδαρο του ο οποίος ήταν η μόνη λύση για μεταφορά πραγμάτων, στους στενούς δρόμους του νησιού. Στο βάθος της εικόνας φαίνεται και η θάλασσα σε κοντινή απόσταση από το χωριό. Στο πάνω μέρος της εικόνας είναι γραμμένο στα Γαλλικά, από αριστερά το «SYRA» δηλαδή "Σύρος" και δεξιά «RUELLE» δηλαδή "δρομάκι". Η Σύρος είναι ένα νησί του Αιγαίου με έκταση 84 τ.χλμ. Βρίσκεται στη μέση του νησιωτικού συμπλέγματος των Κυκλάδων και είναι η πρωτεύουσα του νομού. Η Σύρος διαθέτει έναν εντελώς ξεχωριστό χαρακτήρα από τα υπόλοιπα κυκλαδίτικα νησιά, χάρη στην εξαιρετική νεοκλασική αρχιτεκτονική της. Με την ανατολή του 20ου αιώνα, δηλαδή την εποχή που απεικονίζει το μαθησιακό αντικείμενο, έχουμε τη διαρκή ανάπτυξη της Αθήνας και του Πειραιά, με αποτέλεσμα πολλοί Συριανοί βιομήχανοι, έμποροι και τραπεζίτες μετακόμισαν στην πρωτεύουσα, μεταφέροντας σιγά σιγά εκεί και τη δραστηριότητά τους. Η ανάπτυξη της ατμοπλοΐας έκανε το λιμάνι της Σύρου λιγότερο σημαντικό, ενώ μέχρι τότε, τα ιστιοφόρα έκαναν πάντα σταθμό στο νησί για ανεφοδιασμό, τονώνοντας την οικονομία του νησιού.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το Μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο πλαίσιο του μαθήματος της Γεωγραφίας και της Ιστορίας. Με αφόρμηση την εικόνα, θα μπορέσει να γίνει μια συζήτηση και έρευνα από τους μαθητές, για την γεωγραφική περιοχή στην οποία αναφέρεται το μαθησιακό αντικείμενο και να αναζητήσουν υλικό από την ίδια περιοχή σήμερα, ώστε να αναδυθεί, ότι ακόμα και σήμερα το χωριό παραμένει το ίδιο όμορφο κρατώντας την ίδια αρχιτεκτονική ακόμα και το ίδιο μεταφορικό μέσον. Θα μπορούσαν να δημιουργήσουν μια εργασία με θέμα «Η Σύρος παλιά και σήμερα», ώστε να αναδυθούν οι αλλαγές που έγιναν στο οικιστικό περιβάλλον με το πέρασμα των χρόνων. Η έρευνα μπορεί να επεκταθεί στο σύμπλεγμα το οποίο βρίσκεται το νησί δηλαδή τις Κυκλάδες. Τέλος, θα μπορούσαν να ενημερωθούν για τις συνθήκες που υπήρχαν όταν τραβήχτηκε η φωτογραφία, αλλά και την ιστορική του διαδρομή μέχρι σήμερα.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
6 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6219
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Γεωγραφία - Γεωλογία > Ανθρωπογενές περιβάλλον > Ανάπτυξη
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
συγγραφέας μεταδεδομένων: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΥΓΚΕΛΑΚΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
 
 
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ