Γυναικα κεντα στην Καρδιανη Τηνου
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι μια φωτογραφία του 1919, η οποία παρουσιάζει ένα πολύ στενό δρομάκι στην Καρδιανή της Τήνου, με χτισμένα σπίτια δεξιά και αριστερά. Κεντρικό πρόσωπο της εικόνας είναι μια γυναίκα ντυμένη με ρούχα της εποχής η οποία καθισμένη στα σκαλιά του σπιτιού της κεντά, ενώ ένα σκαλοπάτι πιο κάτω κάθεται κόρη η οποία προσπαθεί να κρύψει το πρόσωπό της, ίσως γιατί τρόμαξε από την εμφάνιση του φωτογράφου, επειδή ήταν κάτι ασυνήθιστο γι’ αυτήν. Στο πάνω μέρος της εικόνας είναι γραμμένο στα Γαλλικά από αριστερά το «TINOS» δηλαδή "Τήνος" και δεξιά «A KARDIANI» δηλαδή " Καρδιανή". Αυτό το παμπάλαιο εκπληκτικό χωριό το οποίο βρίσκεται στη Νοτιοδυτική πλευρά της νήσου, 3,5 χλμ. πριν τα Υστέρνια, έχει ενδιαφέρουσα αρχιτεκτονική, φυσικές πηγές και μια καταπληκτική θέα της Τηνιακής γης μέχρι κάτω την παραλία και όλου του Αιγαίου. Είναι κυριολεκτικά γαντζωμένο στο φρύδι μιας απότομης πλαγιάς και δεν έχει δρόμο να το διασχίζει, μόνο στενάκια και σκαλοπάτια, τα οποία περνούν μέσα από στοές και σπίτια.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το Μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στα πλαίσια του μαθήματος της Γεωγραφίας και της Ιστορίας. Με αφόρμηση την εικόνα, θα μπορέσει να γίνει μια συζήτηση και έρευνα από τους μαθητές, για την γεωγραφική περιοχή στην οποία αναφέρεται το μαθησιακό αντικείμενο και να αναζητήσουν υλικό από την ίδια περιοχή σήμερα, ώστε να αναδυθεί, ότι ακόμα και σήμερα το χωριό παραμένει χωρίς δρόμο, κρατώντας την ίδια αρχιτεκτονική και γι΄αυτό παραμένει το ίδιο όμορφο όπως τότε. Μπορεί επίσης η έρευνα να επεκταθεί σε όλο το νησί, αλλά και στο σύμπλεγμα το οποίο βρίσκεται, δηλαδή τις Κυκλάδες. Επίσης μπορεί να γίνει αναφορά στις ασχολίες των κατοίκων και τα επαγγέλματα της εποχής και ειδικά των γυναικών, ώστε να αναδυθεί η διαφορά με τα επαγγέλματα και τις ασχολίες των σημερινών σύγχρονων κατοίκων. Τέλος θα μπορούσαν να ενημερωθούν για την ιστορία του Νησιού και τις συνθήκες που υπήρχαν όταν τραβήχτηκε η φωτογραφία και την ιστορική του διαδρομή μέχρι σήμερα.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
6 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6220
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Γεωγραφία - Γεωλογία > Ανθρωπογενές περιβάλλον > Ανάπτυξη
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Κοινωνία και καθημερινή ζωή
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
συγγραφέας μεταδεδομένων: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΥΓΚΕΛΑΚΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
 
 
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ