Τρια Πηγαδια στη Μυκονο
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι μια φωτογραφία του 1919, η οποία παρουσιάζει τρία πηγάδια το ένα δίπλα στο άλλο από τη χώρα της Μυκόνου και μπροστά στο ένα από αυτά βρίσκονται δύο παιδιά τα οποία περιμένουν να γεμίσουν με νερό τη στάμνα τους, ώστε να το μεταφέρουν στο σπίτι τους, καθώς την εποχή που τραβήχτηκε η φωτογραφία, δεν υπήρχε στο νησί δίκτυο ύδρευσης. Στο πάνω μέρος της εικόνας είναι γραμμένο στα Γαλλικά από αριστερά το «MYKONOS» δηλαδή "Μύκονος" και δεξιά «LES PUITS» δηλαδή "Πηγάδια". Στην ομώνυμη θέση «Τρία Πηγάδια», στο κέντρο σήμερα της πόλης, βρίσκονται τα πηγάδια αυτά τα οποία εξασφάλιζαν από τα μέσα του 18ου αι. έως την δεκαετία του ΄50 την ύδρευση της Χώρας της Μυκόνου. Η παράδοση λέει ότι όποιος πιει νερό και από τα τρία πηγάδια, δεν θα φύγει ποτέ από το νησί της Μυκόνου, ή τουλάχιστον θα την ερωτευθεί και θα ξαναγυρίσει μια μέρα. Σήμερα, χρησιμοποιούνται μόνο ως διακοσμητικό στοιχείο και τουριστικό αξιοθέατο.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το Μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στα πλαίσια του μαθήματος της Γεωγραφίας και της Ιστορίας. Με αφόρμηση την εικόνα, θα μπορέσει να γίνει μα συζήτηση και έρευνα από τους μαθητές, για την γεωγραφική περιοχή στην οποία αναφέρεται η εικόνα και να αναζητήσουν υλικό από την ίδια περιοχή σήμερα, ώστε να αναδυθεί ότι ακόμα και σήμερα υπάρχουν τα πηγάδια, αλλά με τελείως διαφορετικό ρόλο από αυτόν που είχαν όταν κτίστηκαν, δηλαδή την υδροδότηση του νησιού. Οι μαθητές μετά από συζήτηση και έρευνα, μπορούν να έρθουν σε επαφή με τον τρόπο λειτουργίας των πηγαδιών και τους λόγους για τους οποίους ήταν πηγή ζωής για το νησί, ενώ με το πέρασμα των χρόνων και την εξέλιξη της τεχνολογίας, δημιουργήθηκε το δίκτυο ύδρευσης με αποτέλεσμα τον παροπλισμό των πηγαδιών. Τέλος, θα μπορούσαν να ενημερωθούν για την ιστορία του νησιού και τις συνθήκες που υπήρχαν όταν τραβήχτηκε η φωτογραφία και την ιστορική του διαδρομή μέχρι σήμερα.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
6 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6223
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Γεωγραφία - Γεωλογία Geography - GeologyΓεωγραφία - Γεωλογία > Ανθρωπογενές περιβάλλον Man-made environmentΑνθρωπογενές περιβάλλον > Ανάπτυξη DevelopmentΑνάπτυξη
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Κοινωνία και καθημερινή ζωή Society and everyday lifeΚοινωνία και καθημερινή ζωή
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΥΓΚΕΛΑΚΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ