Στο πλαίσιο της επίτευξης του διδακτικού στόχου της κατανόησης της σημασίας και των λόγων ίδρυσης της Κωνσταντινούπολης, είναι απαραίτητο οι μαθητές να αντιληφθούν τον χώρο ως βασική διάσταση του ιστορικού παρελθόντος. Η διερεύνηση των στοιχείων του χάρτη και άλλων σχετικών εικονικών αναπαραστάσεων βοηθούν τους μαθητές να αποκτήσουν εποπτεία του χώρου, να μελετήσουν στοιχεία όπως η γεωγραφική θέση, τα σύνορα, τα ηπειρωτικά εδάφη και οι ακτές και να εξηγήσουν τον τρόπο που αυτά επέδρασαν στην δράση του αυτοκράτορα Κωνσταντίνου και στη λήψη της απόφασης να μεταφέρει τη Ρώμη στο Βυζάντιο. Το Μ.Α. μπορεί να αξιοποιηθεί σε διερευνητικού τύπου ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες, με στόχο την κατανόηση της έννοιας του χώρου και της ερμηνείας συγκεκριμένων δράσεων του παρελθόντος με βάση το γεωγραφικό παράγοντα. Οι μαθητές καλούνται να επιλύσουν το πρόβλημα «Ποια στοιχεία του συγκεκριμένου χώρου βάρυναν στη λήψη απόφασης του Κωνσταντίνου να τον επιλέξει για τη μεταφορά της πρωτεύουσας της αυτοκρατορίας». Διατυπώνουν ορισμένες υποθέσεις που βασίζονται σε πρότερη γνώση. Κατόπιν μελετούν το χάρτη και άλλες εικονικές αναπαραστάσεις και καταγράφουν σε πίνακα ή σε εννοιολογικό χάρτη στοιχεία του χώρου (γεωγραφική θέση, φυσικά σύνορα, λιμάνια, ακτές, ηπειρωτικά εδάφη). Με βάση τα παραπάνω ελέγχουν τις υποθέσεις τους και ερμηνεύουν την απόφαση μεταφοράς της πρωτεύουσας στο Βυζάντιο με βάση τον γεωγραφικό παράγοντα. Η θέση τους μπορεί να παρουσιαστεί με πολυτροπικό κείμενο. Μπορούν επίσης να παρουσιάσουν ένα μονόλογο του Κωνσταντίνου, ο οποίος μελετά το χάρτη και προσπαθεί να αποφασίσει αν θα μεταφέρει την πρωτεύουσα στο Βυζάντιο (βιωματική μάθηση, δραματοποίηση).