Το κείμενο του Παλαμά μπορεί να αξιοποιηθεί από τον εκπαιδευτικό ως πηγή για να διερευνήσουν οι μαθητές τον ρόλο της κριτικής των πνευματικών έργων και την ευθύνη του κριτικού, αλλά και να προβληματιστούν για τα όρια της κριτικής. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να αναθέσει στους μαθητές να μελετήσουν το άρθρο, να διακρίνουν τα θέματα, το ύφος, τις αξιολογικές κρίσεις και την τεκμηρίωσή τους, να αναζητήσουν το άρθρο του Βερναρδάκη και να οργανώσουν αγώνα ρητορικής, με στόχο να παρουσιάσουν αντικειμενικά τα επιχειρήματα των δύο αντιπάλων. Επιπρόσθετα, μπορούν να συγκεντρώσουν πληροφορίες σχετικά με συγγραφείς και νεοελληνικά ή παγκόσμια πνευματικά ή καλλιτεχνικά έργα που κατακρίθηκαν ή και απαγορεύτηκαν, να επισημάνουν τις αιτίες, να εντοπίσουν τα κοινά αλλά και τα στοιχεία διαφοροποίησης και να αναφερθούν στην κατάληξη αυτής της πολεμικής. Επίσης, οι μαθητές μπορούν να επιλέξουν πρόσωπα ή έργα της σύγχρονης εποχής, για να ασκήσουν αρνητική ή θετική κριτική, συντάσσοντας δικά τους κριτικά κείμενα.