The Garden of St Furia
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο είναι έργο του διεθνούς φήμης Αργεντίνου ζωγράφου και γλύπτη Antonio Segui, που γεννήθηκε το 1934 στην Κόρντοβα της Αργεντινής. Σε ηλικία 17 ετών πήγε για σπουδές στην Ευρώπη: αρχικά στη Βασιλική Ακαδημία Καλών Τεχνών του Σαν Φερνάντο ( Μαδρίτη ) και στη συνέχεια στην École Nationale Supérieure des Beaux-Arts στο Παρίσι. Από το 1957 που έγινε η πρώτη ατομική του έκθεση μέχρι σήμερα (2015) γίνονται κατ’ έτος πολλές ατομικές εκθέσεις του σε όλον τον κόσμο, ενώ εξίσου πολλές είναι οι ομαδικές εκθέσεις στις οποίες συμμετέχει. Στα έργα του χαρακτηριστική είναι η χιουμοριστική και ειρωνική διάσταση, ενώ τα πρόσωπα που ζωγραφίζει αγγίζουν τα όρια της καρικατούρας. Στους πίνακές του οι ανθρώπινες φιγούρες φαίνονται να κινούνται σε ένα είδος θεάτρου του παραλόγου, εκφράζοντας την υπαρξιακή αγωνία του ανθρώπου που ψάχνει να βρει τη θέση του στον κόσμο. Στη μεγάλη καλλιτεχνική του πορεία έχει δεχτεί επιρροές από τα περισσότερα καλλιτεχνικά ρεύματα της εποχής του: τον σουρεαλισμό, τον εξπρεσιονισμό, την Pop art και τον Neofigurativismo. Στο συγκεκριμένο πίνακα (ακρυλικό σε καμβά, διαστάσεων 200x200εκ.) ‘The Garden of St Furia’, που εκτίθεται στο Μουσείο Φρυσίρα, η λατινική λέξη Furia (= μανία, φούρια) ουσιαστικά περιγράφει και λεκτικά αυτό που βλέπουμε: την τρέλα μιας καθημερινότητας που εξελίσσεται πολύ διαφορετικά από ότι στον κήπο της Εδέμ. Η ζωή εδώ είναι εξοντωτικά γρήγορη και οι άνθρωποι —στην πλειονότητά τους «μισεροί»—κινούνται άναρχα σε ένα ανθρωπογενές περιβάλλον που προκαλεί άγχος. Στη μακριά καλλιτεχνική του πορεία δέχτηκε πολλά βραβεία και μεγάλες τιμές.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να μελετηθεί εντός του πλαισίου των εικαστικών —άλλωστε εικαστικό έργο είναι. Επειδή δεν είναι σωστό οι διδάσκοντες και οι μαθητές να κινούνται αποκλειστικά στο χώρο του βιβλίου —ιδιαίτερα σε ένα καλλιτεχνικό μάθημα— αλλά να δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να ανατρέχουν σε ποικίλες πηγές, όπως επίσης και σε αυθεντικά έργα, οι επισκέψιμες ελληνικές συλλογές προφανώς μπορούν να εξυπηρετήσουν ακόμα και σε αυτό το επίπεδο. Ο διδάσκων μπορεί να προτείνει ερευνητικές εργασίες ατομικές ή ομαδικές με θέματα που ενδιαφέρουν τους μαθητές και που συνδέονται με τις επιδιώξεις των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών, όπως η σύνδεση των εικαστικών με τα άλλα καλλιτεχνικά ή και με τα υπόλοιπα μαθήματα του σχολείου. Ενθαρρύνοντας την ερευνητική διάθεση των μαθητών, ενισχύουμε την αυτενέργεια και την εμβάθυνση της γνώσης. Το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο π.χ. μπορεί να αποτελέσει ένα δυνατό οπτικό ερέθισμα για να συζητηθεί η έννοια στην οποία μας υποβάλλει ο τίτλος του: στη furia! Ο σύγχρονος τρόπος ζωής είναι ένα συνονθύλευμα βιασύνης, άγχους, τρέλας. Όλα αυτά οπτικοποιούνται στον συγκεκριμένο πίνακα, όπως και σε πολλούς άλλους του Antonio Segui. Θα μπορούσε η μελέτη τους να συνδεθεί πρωτίστως με το μάθημα της γλώσσας και της λογοτεχνίας.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6244
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Θέματα TopicsΘέματα > Άνθρωπος - Ανθρώπινες σχέσεις και αξίες Human - Human relations and valuesΆνθρωπος - Ανθρώπινες σχέσεις και αξίες
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Θέματα TopicsΘέματα > Άνθρωπος - Ανθρώπινες σχέσεις και αξίες Human - Human relations and valuesΆνθρωπος - Ανθρώπινες σχέσεις και αξίες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Segui Antonio, Segui Antonio
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΠΟΛΥΜΕΡΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Φρυσίρα
εκδότης/ες: Μουσείο Φρυσίρα
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ