Ο ναος του Ολυμπιου Διος στην Αθηνα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πίνακας από το εξάτομο έργο του περιηγητή Edward Daniel Clarke (1769-1822), το οποίο εκδόθηκε πρώτη φορά το 1813. Εικονίζεται ο ναός του Ολυμπίου Διός, η ανέγερση του οποίου ξεκίνησε την εποχή του Πεισίστρατου το 515 π.Χ. και ολοκληρώθηκε από τον Ρωμαίο αυτοκράτορα Αδριανό το 131-132 μ.Χ. Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί στη διδασκαλία της Ιστορίας με στόχο οι μαθητές να κατανοήσουν ότι η Τέχνη διαμορφώνεται από το υφιστάμενο πολιτικό, κοινωνικό και ιδεολογικό πλαίσιο κάθε περιόδου και πολλές φορές αποτελεί φορέα της επίσημης πολιτικής ιδεολογίας.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας με στόχο να κατανοήσουν οι μαθητές ότι η Τέχνη πολύ συχνά συνδέεται με το πολίτευμα που επικρατεί και εκφράζει την ιδεολογία του. Ο εκπαιδευτικός σχεδιάζει συνεργατικές, διερευνητικού τύπου δραστηριότητες, οι οποίες εμπλέκουν τους μαθητές στην αναζήτηση στοιχείων σχετικά με την ιστορία του ναού και τις φάσεις οικοδόμησής του, την πολιτική κατάσταση που κάθε φορά επικρατούσε και την ερμηνεία επιλογής αρχιτεκτονικών και διακοσμητικών στοιχείων με βάση τις πληροφορίες αυτές. Στις δραστηριότητες περιλαμβάνονται αρχικά αναζήτηση σχετικών κειμένων και εικόνων στο διαδίκτυο, επεξεργασία και σύνθεση των πληροφοριών, δημιουργία χρονογραμμής με τις φάσεις οικοδόμησης, εμπλουτισμένης με υπερσυνδέσμους που παραπέμπουν στα αρχιτεκτονικά στοιχεία (π.χ. ρυθμός, μέγεθος) και τα πολιτεύματα που επικρατούσαν (τυραννίδα, δημοκρατία, ρωμαιοκρατία). Αφού μελετήσουν τη χρονογραμμή, οι μαθητές υποδυόμενοι το ρόλο του ιστορικού που πρόκειται να δημοσιεύσει άρθρο σε επιστημονικό περιοδικό, ερμηνεύουν την επιλογή των αρχιτεκτονικών στοιχείων με βάση τα πολιτικά καθεστώτα. Η εικόνα μπορεί, επίσης, να αξιοποιηθεί διαθεματικά (Αισθητική Αγωγή, Νεοελληνική Γλώσσα, Νεοελληνική Λογοτεχνία) σε συνδυασμό με σύγχρονες φωτογραφίες του ναού και της γύρω περιοχής, με σκοπό να εντάξουν οι μαθητές το μνημείο στο σύγχρονο αστικό τοπίο. Η διαθεματική αυτή προσέγγιση περιλαμβάνει έρευνα, επίσκεψη, συγκέντρωση φωτογραφικού υλικού, έκθεση φωτογραφίας, δημιουργία αφίσας και άλλων πολυτροπικών κειμένων.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6246
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι... Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι...
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΧΡΗΣΤΙΝΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ