Παρθενωνας,η Κενταυρομαχια
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το Μαθησιακό Αντικείμενο περιλαμβάνει εικόνες από τις μετόπες της νότιας πλευράς του ναού του Παρθενώνα, με θέμα την Κενταυρομαχία. Κυριαρχούν μορφές ανδρών, γυναικών και Κενταύρων. Οι άνδρες παρασταίνονται όρθιοι και γυμνοί, εύρωστοι, με φαρδείς ώμους και στιβαρό μυϊκό σύστημα, κινούνται ανάμεσα στην αίσθηση του λεπτού και του στιβαρού, αναδεικνύοντας την αντίληψη του ιδανικού του κάλλους. Οι γυναίκες παρασταίνονται με λεπτούς χιτώνες που αναδεικνύουν την ομορφιά, το παράστημα και τη θηλυκότητά τους. Τόσο οι μορφές των ανδρών όσο και των γυναικών αναδεικνύουν το μέτρο του ανθρωπίνου σώματος, τον ιδανικό τύπο σώματος.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το Μαθησιακό Αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί διδακτικά στην Ιστορία. Οι μαθητές με δραστηριότητες διερευνητικής και συνεργατικής μάθησης και την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού, που προτείνει επιλεγμένη βιβλιογραφία και δικτυογραφία, διαβάζουν και πλοηγούνται με στόχο να γνωρίσουν, να εμβαθύνουν και να κατανοήσουν τα γενικά χαρακτηριστικά της κλασικής τέχνης (μέτρο, αρμονία, κάλλος), να στοχαστούν αναφορικά με την επιλογή του θέματος (Κενταυρομαχία/μυθολογία) ως αλληγορία, να γνωρίσουν τις πολιτικές, κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες που δημιούργησαν το μνημείο. Ειδικότερα αξιοποιώντας το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο ως αφόρμηση μελετούν και παρουσιάζουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της γλυπτικής τέχνης του 5ου αιώνα π.Χ. Επομένως μπορεί να αξιοποιηθεί διδακτικά και στην Αισθητική Αγωγή. Με την επισήμανση πως ο Παρθενώνας ως τμήμα του ευρύτερου μνημειακού συμπλέγματος έχει συμπεριληφθεί στον κατάλογο των μνημείων της παγκόσμιας πολιτισμικής κληρονομιάς το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί διδακτικά ως αφόρμηση για να συζητήσουν και να εμβαθύνουν οι μαθητές στη σημασία της διαφύλαξης των αρχαίων μνημείων και να αναδείξουν τη σχέση της ελληνικής τέχνης με τον ελληνικό τόπο. Το αποτέλεσμα του προβληματισμού, τις γνώσεις που απόκτησε, αποτυπώνει κάθε μαθητής σε ένα άρθρο με τον τίτλο «Ο Παρθενώνας και ο τόπος μας ως πολιτισμός». Κατά συνέπεια το μαθησιακό αντικείμενο αξιοποιείται και στη Νεοελληνική Γλώσσα.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
15 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/626
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι...
Εικαστικά > Sculpture
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Θέματα > Γλώσσα - Πολιτισμός - Τέχνη
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
συγγραφέας μεταδεδομένων: ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΚΩΤΣΑΚΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
 
 
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ