Βασιλικη Κινστερνα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι μια ζωγραφιά του Άγγλου αρχιτέκτονα και ζωγράφου Thomas Allom, που εμπεριέχεται στην έκδοση ‘Constantinople and the Scenery of the Seven Churches of Asia Minor illustrated. In a Series of Drawings from Nature by Thomas Allom. With an historical account of Constantinople, and descriptions of the plates, by the Rev. Robert Walsh..., Λονδίνο/Παρίσι, Fisher, Son & Co. [1836-38]’. Στο δίτομο ταξιδιωτικό αυτό λεύκωμα ο Ιρλανδός εφημέριος Robert Walsh (ο οποίος ζούσε κατά διαστήματα στην Κωνσταντινούπολη) διάνθισε με κείμενά του τα σχέδια του Allom και άλλων. Η έκδοση γίνεται από τον εκδοτικό οίκο Fischer. Η ζωγραφιά του Allom αναπαριστά τη Βασιλική Κινστέρνα, γνωστή και ως Κιστέρνα ή ως Γερεμπατάν Σαρνιτζί (= υπόγεια δεξαμενή). Πρόκειται για τη μεγαλύτερη υπόγεια δεξαμενή νερού στην Κωνσταντινούπολη. Βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από τη Βασιλική Στοά και αφού καταστράφηκε κατά τη Στάση του Νίκα, ξαναχτίστηκε γύρω στο 542 μ. Χ. Έκτοτε έχει τη σημερινή της μορφή. Αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα έργα του Ιουστινιανού και εξαίρετο δείγμα της Βυζαντινής Αρχιτεκτονικής. Σήμερα είναι επισκέψιμος ο χώρος της Κινστέρνας, η οποία λόγω της εξαιρετικής ακουστικής της αποτελεί και χώρο μουσικών συναυλιών.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο αποτελεί έργο Τέχνης, έργο τεχνικής, όπως και αντικείμενο ιστορικής μελέτης. Μπορεί να ‘ακουμπά’ επομένως πολλές θεματικές περιοχές και ως εικόνα να τις υπηρετεί. Μπορεί επίσης να συνδυάσει περισσότερες θεματικές περιοχές σε εργασίες ερευνητικές μαζί με άλλα ομοειδή μαθησιακά αντικείμενα. Ανάλογα με την ηλικία των μαθητών, τις γνώσεις και τα ενδιαφέροντά τους ο διδάσκων θα μπορούσε να θέσει τα ερευνητικά ερωτήματα π.χ. σε μία ερευνητική εργασία που αφορά στα μεγάλα και σημαντικά έργα της Βυζαντινής αρχιτεκτονικής μια ομάδα μπορεί να ασχοληθεί με τα υδραγωγεία και ειδικότερα με την Βασιλική Κινστέρνα. Στην ομάδα αυτή οι εργασίες μπορούν να επιμερισθούν ως προς την αρχιτεκτονική του κτίσματος, την αισθητική του, την ηχητική του, τη σημασία του για την υδροδότηση της πρωτεύουσας της Αυτοκρατορίας, τη σημασία του στην προβολή του ειρηνικού έργου του αυτοκράτορα κοκ.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 30
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6269
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Γεωγραφία - Γεωλογία > Ανθρωπογενές περιβάλλον > Ανάπτυξη
Φυσική > Ήχος > Ακουστότητα
Μουσική > Άλλα θέματα μουσικής
Εικαστικά > Painting
Ιστορία > Βυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία > Τεχνολογία και επιστήμη
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
συγγραφέας μεταδεδομένων: ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΠΟΛΥΜΕΡΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
 
 
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ