Κλεοπατρας βιος
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το κείμενο έχει ως θέμα τον βίο της Κλεοπάτρας (69 π.Χ.-30 π.Χ.), η οποία υπήρξε η τελευταία βασίλισσα της Αρχαίας Αιγύπτου, προτού γίνει η Αίγυπτος επαρχία της πανίσχυρης Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Συγκεκριμένα, γίνεται αναφορά στη συμβασιλεία με τον αδερφό της Πτολεμαίο, στην κατάληψη του θρόνου της Αιγύπτου, στη σχέση της με τον Ιούλιο Καίσαρα και τον Μάρκο Αντώνιο, στη ναυμαχία στο Άκτιο και την ήττα από τον Οκταβιανό Αύγουστο, στα γνωρίσματα του χαρακτήρα της και στον θάνατό της. Το άρθρο αποτελεί μετάφραση από το αγγλικό κείμενο, είναι ανυπόγραφο και έχει δημοσιευθεί στο περιοδικό «Η Ευτέρπη», Vol 3, No 63 (1850), σελ. 923-926.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Με αφορμή το Μαθησιακό Αντικείμενο, οι μαθητές επιδιώκεται: 1. Να προβούν σε μία σύντομη παρουσίαση του βιογραφικού της Κλεοπάτρας (καταγωγή, πρώτα χρόνια στον θρόνο, σχέση της Κλεοπάτρας με τον Ιούλιο Καίσαρα και τον Μάρκο Αντώνιο, ναυμαχία στο Άκτιο και θάνατός της). Το υλικό που θα συγκεντρώσουν να το παρουσιάσουν με τη μορφή χρονολογίου. 2. Να αντλήσουν από το μαθησιακό αντικείμενο στοιχεία για τον χαρακτήρα της Κλεοπάτρας και να τα διανθίσουν με φωτογραφίες της. 3. Να ερευνήσουν τις επεκτατικές διαθέσεις της Κλεοπάτρας και πώς αυτές στάθηκαν η αιτία για τη σύγκρουση στο Άκτιο με τον Οκταβιανό Αύγουστο (31 π.Χ.) 4. Να ανατρέξουν στο έργο του Πλούταρχου «Παράλληλοι Βίοι: Μάρκος Αντώνιος» και να μελετήσουν τα σχετικά αποσπάσματα που αναφέρονται στη ναυμαχία του Ακτίου, στον θάνατο του Αντωνίου και στην οδύνη της Κλεοπάτρας για το γεγονός αυτό. 5. Να πληροφορηθούν για το τραγικό τέλος της Κλεοπάτρας και να αναζητήσουν από το διαδίκτυο την εικονιστική αναπαράστασή του. 6. Να εξετάσουν τον λόγο για τον οποίο πάρα πολλοί δημιουργοί έχουν εμπνευστεί από τη δραματική ιστορία της Κλεοπάτρας, προσφέροντας πολλά αξιόλογα έργα (θεατρικά, ποίηση και πεζογραφία, όπερα, τέχνη, κινηματογραφικές ταινίες, τηλεόραση). 7. Να επισκεφτούν την «Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα» και από την ενότητα «Ψηφίδες» να επιλέξουν την «Ανεμόσκαλα» και στον «Συμφραστικό πίνακα» βάζοντας τη λέξη κλειδί «Κλεοπατρ*» να διαβάσουν στίχους ποιημάτων που αναφέρονται στο όνομά της. 8. Τέλος, μπορούν να αναζητήσουν πληροφορίες για το βασίλειο των Πτολεμαίων, το οποίο υπήρξε ένα από τα ελληνιστικά βασίλεια της Ανατολής με τελευταία αυτοκράτειρα την Κλεοπάτρα.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6276
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Ηγετικές προσωπικότητες Leading personalitiesΗγετικές προσωπικότητες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: [Ανωνύμως]
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΜΕΤΑΞΟΥΛΑ ΜΑΝΙΚΑΡΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ