Μεταναστευση: τοτε και τωρα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Κείμενο με τίτλο «Μετανάστευσις Ελλήνων εκ Βουλγαρίας» (ανωνύμου) που δημοσιεύθηκε το 1883 στο λογοτεχνικό περιοδικό «Μη Χάνεσαι» (εκδότης: Βλάσης Γαβριηλίδης), στον τόμο 4, τεύχος 483 σελίδες 2-3. Ο ανώνυμος συγγραφέας του κειμένου αναφέρεται στο αίτημα Ελλήνων κατοίκων της ανατολικής Ρωμυλίας (Βουλγαρία), οι οποίοι ζητούσαν από τις ελληνικές κυβερνήσεις στα τέλη του 19ου αι. να τους δοθεί χώρος κατοίκησης στην ελεύθερη Ελλάδα, καθώς δεν μπορούσαν να υπομείνουν τις διακρίσεις που υφίσταντο, ως εθνική μειονότητα, από το βουλγαρικό κράτος.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Προτείνεται οι μαθητές να διαβάσουν το συγκεκριμένο δημοσίευμα του περιοδικού «Μη χάνεσαι» και με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού να ξεκινήσουν συζήτηση σχετικά με το πρόβλημα που τίθεται από τον ανώνυμο συντάκτη. Στην συνέχεια μπορούν να διερευνήσουν την ιστορική εποχή, τα πρόσωπα και τους τόπους που αναφέρονται στο δημοσίευμα, ώστε να τοποθετήσουν τα γεγονότα στον τόπο και τον χρόνο και να συνειδητοποιήσουν ότι οι μετανάστες είναι αποδέκτες αρνητικής αντιμετώπισης ακόμη και από ομοεθνείς τους, οι οποίοι θεωρούν ότι απειλούνται από την παρουσία τους. Στην συνέχεια είναι καλό να αξιοποιηθούν περισσότερο σύγχρονες πηγές σχετικά με το μεταναστευτικό ζήτημα όπως λ.χ. κείμενα από τις ιστοσελίδες της Διεθνούς Αμνηστίας και της Ύπατης Αρμοστείας του Ο.Η.Ε., σχετικά με το θέμα των προσφύγων και μεταναστών ή άρθρα από διάφορες εφημερίδες. Πολύ χρήσιμα επίσης είναι αποσπάσματα από τηλεοπτικές εκπομπές (λ.χ. Ρεπορτάζ χωρίς σύνορα «Οι Βρωμοέλληνες») με στόχο να εμβαθύνουν στο υπό εξέταση θέμα και να αναπτύξουν την ενσυναίσθηση, έτσι ώστε να αντιληφθούν τη σημασία της θυματοποίησης λαών και ατόμων. Τέλος, θα μπορούσαν αξιοποιώντας τις γνώσεις που απέκτησαν με τις προηγούμενες διδακτικές δραστηριότητες, να γράψουν ένα άρθρο διαμαρτυρίας σε σχολική εφημερίδα (υποθέτοντας ότι εκπροσωπούν μετανάστες που παλεύουν για τα δικαιώματα τους στη χώρα υποδοχής). Εναλλακτικά μπορούν να δραματοποιήσουν μια συνέντευξη ενός μετανάστη σε έναν δημοσιογράφο, όπου θα γίνεται αναφορά στις δυσκολίες και στα διλήμματα που βιώνουν οι μετανάστες, εξαιτίας των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν στις χώρες υποδοχής.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6278
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες Political & Social SciencesΠολιτικές και κοινωνικές επιστήμες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: [Ανωνύμως]
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΜΑΤΟΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
υποέργο:
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ