Μουσουλμανες στην Κωνσταντινουπολη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για χαρακτικό του Άγγλου ναυάρχου Charles Colville Frankland (1792-1876), ο οποίος ως υπολοχαγός του ναυτικού πραγματοποίησε στα 1827 ένα δεκαπεντάμηνο ταξίδι από τη Βιέννη προς τη ΝΑ Ευρώπη και την Ανατολή και δημοσίευσε το χρονικό του αμέσως μετά την επιστροφή του. Στο έργο του περιγράφεται, υπό μορφήν ημερολογίου, η διαδρομή από τη Βιέννη μέσω Ουγγαρίας, Τρανσυλβανίας, Βλαχίας και Βουλγαρίας μέχρι την Κωνσταντινούπολη, όπου περιηγήθηκε τα μνημεία και τα αξιοθέατα στα περίχωρα. Στο ταξίδι της επιστροφής πέρασε τα Δαρδανέλλια και έφτασε στη Σμύρνη διασχίζοντας την Τρωάδα. Από τη Σμύρνη πήγε στο Ναύπλιο και στην Αθήνα, όπου συνάντησε τον Μαυροκορδάτο και τον Τρικούπη, και επισκέφτηκε την Αίγινα και τον Πόρο. Στη συνέχεια ταξίδεψε στην Κύπρο, τη Συρία και την Αλεξάνδρεια και από τη Μάλτα και την Ιταλία κατέληξε πάλι στη Βιέννη. Απεικονίζονται συνολικά πέντε γυναίκες-η πέμπτη στέκεται παράμερα, με ομοιόμορφες φορεσιές και καλυμμένα πρόσωπα, οι οποίες φαίνεται να συζητούν ήρεμα.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας στην εξέταση της καθημερινής ζωής στα χρόνια της Οθωμανικής κυριαρχίας. Οι μαθητές και οι μαθήτριες μπορούν να συλλέξουν στοιχεία για τους διαφορετικούς λαούς της αυτοκρατορίας, να τα παρουσιάσουν στην τάξη και να τα συγκρίνουν καταλήγοντας σε συμπεράσματα ως προς τις εθνοτικές φυλές αλλά και τις κοινωνικές τάξεις. Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί και στο μάθημα της Γεωγραφίας εξετάζοντας γειτονικούς λαούς αλλά και στα πλαίσια Διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Αποτελεί ωστόσο εξαιρετική ευκαιρία αξιοποίησης στα πλαίσια ενός σχεδίου εργασίας με θέμα τη θέση των γυναικών σε ποικίλα χωροχρονικά πλαίσια. Οι συζητήσεις των παιδιών μπορούν να εστιάσουν στην ενδυμασία αλλά και στη στάση των σωμάτων, στην παντελή έλλειψη ελευθερίας κινήσεων. Με τη βοήθεια της συγκεκριμένης εικόνας μπορούμε να ενθαρρύνουμε την ενσυναίσθηση και να ζητήσουμε από τις μαθητικές ομάδες να αυτοσχεδιάσουν και να παραγάγουν προφορικό λόγο στην προσπάθειά τους να εικάσουν πιθανά θέματα συζήτησης ανάμεσα στις εικονιζόμενες γυναίκες.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ
Προβολή σε διαδραστικό πίνακα ή με βιντεοπροβολέα
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6285
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Διαπολιτισμική Αγωγή Intercultural EducationΔιαπολιτισμική Αγωγή
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Κοινωνία και καθημερινή ζωή Society and everyday lifeΚοινωνία και καθημερινή ζωή
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Λόγος - Επικοινωνία Speech - CommunicationΛόγος - Επικοινωνία > Προφορικός / Γραπτός / Ψηφιακός λόγος Oral / Written / Digital SpeechΠροφορικός / Γραπτός / Ψηφιακός λόγος
Θεατρική αγωγή Drama/Theater in Education (DiE/TiE)Θεατρική αγωγή > Δραστηριότητες ActivitiesΔραστηριότητες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΜΑΡΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ