Αφόρμηση για την Μελέτη Περιβάλλοντος και την Αισθητική Αγωγή στην προσχολική και την πρωτοσχολική ηλικία γύρω από την θεματική "χαρταετός". Στο νηπιαγωγείο και στις μικρές τάξεις του δημοτικού σχολείου οι μικροί μαθητές μπορούν να εργαστούν στην μελέτη περιβάλλοντος με αφορμή το θέμα του χαρταετού και να το συνδέσουν ταυτόχρονα και με την αισθητική αγωγή. Μελέτη περιβάλλοντος: αναζητούμε πληροφορίες για την ιστορία του χαρταετού, πώς χρησιμοποιήθηκαν σε κάθε χώρα και εποχή, πώς ονομάζονται σε διάφορες γεωγραφικές περιοχές του κόσμου αλλά και της χώρας μας, μιλάμε για την ελληνική παράδοση και το έθιμο του πετάγματος του αετού ( παρατηρούμε την πίνακα του Χατζηκυριάκου-Γκίκα), επισκεπτόμαστε βιοτεχνία κατασκευής χαρταετών κλπ. Αισθητική αγωγή ( μουσική, χορός, θεατρική αγωγή):ακούμε μουσικά κομμάτια με θέμα τον χαρταετό, όπως «Ο χορός των χαρταετών» του Μ. Θεοδωράκη ή «Χαρταετός» του Ν. Μαυρουδή και χορεύουμε με τη μελωδία σαν χαρταετοί. Διαλέγουμε έναν από τους χαρταετούς στους πίνακες (όποιον θέλει κάθε παιδί) και παραστούμε με τα χέρια μας την κίνηση της ουράς του. Με αυτά τα παιχνίδια τα παιδιά παραστούν κινητικά τη γραμμή και το ρυθμό της, τον οποίο θα αποδώσουν κατόπιν στα έργα τους.