Εκθεματα του Εθνικου Αρχαιολογικου Μουσειου, Αθηνα, γυρω στα 1897
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Παρουσιάζεται η φωτογραφική απεικόνιση επιτύμβιων βάζων από τη φωτογραφική συλλογή του Μουσείου Μπενάκη. Δημιουργός η εταιρεία Underwood & Underwood. Το συγκεκριμένο φωτογραφικό τύπωμα είναι από τα πρώτα του είδους και απεικονίζει με καθαρότητα τη μοναδικότητα των εκθεμάτων αλλά και τη μοναδικότητα του Μουσείου. Η εταιρεία Underwood & Underwood ιδρύθηκε το 1881 στην Οτάβα του Κάνσας, από δύο αδέρφια, Elmer Underwood και Bert Underwood. Αργότερα μετακινήθηκαν προς Βαλτιμόρη και στη συνέχεια στη Νέα Υόρκη το 1891. Σε ένα χρόνο, η εταρεία Underwood & Underwood ήταν ο μεγαλύτερος εκδότης της στερεοπτικής στον κόσμο, και παρήγαγε 10 εκατομμύρια οπτικές αναπαραστάσεις ανά έτος. Η εταιρεία μέσω συνεργασίας με διάφορους φωτογράφους από όλο τον κόσμο εξέδιδε φωτογραφικά άλμπουμ που παρουσίαζαν συγκεκριμένα θέματα, όπως η εκπαίδευση και η θρησκεία, τα ταξίδια καθώς και φωτογραφικές συλλογές που απεικονίζουν δημοφιλείς τουριστικές περιοχές του κόσμου. Η ποιότητα των εικόνων ήταν εξαιρετική. Η εταιρεία διέκοψε τις επιχειρήσεις τη δεκαετία του 1940.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής Ιστορίας και της τέχνης της φωτογραφικής απεικόνισης καθώς και της επίδρασης στον ανθρώπινο πολιτισμό μέσα από τα πολύ ενδιαφέροντα και αντιπροσωπευτικά δείγματα των ιστορικών μνημείων που εκτίθενται και στην αίθουσα του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου. Ο/Η εκπαιδευτικός μπορεί να αναφερθεί στην τεχνοτροπία των Ελλήνων και να παροτρύνει τους μαθητές να ανακαλύψουνε ομοιότητες και διαφορές στην κατασκευή των έργων αυτών του τότε και του σήμερα. Επίσης οι μαθητές θα μπορούσαν με τον συντονισμό από τον-την εκπαιδευτικό να ξεκινήσουν ένα επιχειρηματικό διάλογο για την επιρροή που άσκησαν οι πολιτισμοί στην τέχνη, την καθημερινότητα, την κουλτούρα καθώς και τη δημιουργικότητα του ανθρώπου της εποχής εκείνης. Οι μαθητές επιπλέον θα μπορούσαν να ασκηθούν στην απεικόνιση και παρουσίαση των αντίστοιχων μνημείων ενισχύοντας με αυτό τον τρόπο τις γνώσεις τους όσον αφορά τις ονομασίες των τμημάτων των μνημείων , τους ρυθμούς καθώς και την ιστορία της κατασκευής των μνημείων αλλά και της διαδρομής των ανά τους αιώνες. Επιπλέον ο-η εκπαιδευτικός θα μπορούσε να ορίσει μια δράση με τους μαθητές όπου ο σκοπός είναι η κατανόηση και καταγραφή του τρόπου αλλά και σκοπού τοποθέτησης και ταξινόμησης των εκθεμάτων του μουσείου σε πτέρυγες και χώρους. Έτσι οι μαθητές θα αντιληφθούν καλύτερα τις ιστορικές χρονικές περιόδους, τα είδη των εκθεμάτων, τις τεχνοτροπίες και τη γεωγραφική αλλά και ιστορική τους σύνδεση και ταξινόμηση. Οι μαθητές αφού παρουσιάσουν τα ευρήματα και τις παρατηρήσεις τους θα μπορούσαν οι ίδιοι πλέον να σκεφτούν πιο ενδιαφέροντες τρόπους παρουσίασης και ταξινόμησης των εκθεμάτων αυτών στο χώρο του Μουσείου.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6309
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι... Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι...
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
συμπεριφοριστική προσέγγιση > εξάσκηση και πρακτική
γνωστική προσέγγιση
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
εποικοδομητισμός > σωκρατική-μαιευτική διδασκαλία
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
εποικοδομητισμός > κοινότητες πρακτικής
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΚΟΥΡΤΗΣ, ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΜΑΝΑΤΙΔΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Μπενάκη
εκδότης/ες: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ