Ο ορμος του Ναυαρινου
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για σχεδιαστική αναπαράσταση που βρίσκεται στο περιηγητικό έργο "Griechenland in Wort und Bild, Eine Schilderung des hellenischen Konigreiches" (Η Ελλάδα με λόγια και εικόνες, Μια περιγραφή του Ελληνικού Βασιλείου) του αυστριακού αξιωματικού και συγγραφέα Amand Schweiger Lerchenfeld (1846-1910). Αντλείται από τη Βιβλιοθήκη του Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη. Απεικονίζεται το φυσικό τοπίο που περιβάλλει τον όρμο του Ναυαρίνου, ο οποίος βρίσκεται στην περιοχή της Πύλου στη νοτιοδυτική Πελοπόννησο. Στον όρμο του Ναυαρίνου διεξήχθη η ιστορική ναυμαχία ανάμεσα στους Tουρκο-Αιγυπτίους και τον συμμαχικό των ευρωπαϊκών δυνάμεων στόλο, που συνέβαλε στην απελευθέρωση των Ελλήνων.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Προσφέρει τη δυνατότητα για μια διαθεματική προσέγγιση, με βάση την απεικόνιση του τοπίου μιας καθοριστικής για την Ιστορία της Ελλάδας ναυμαχίας. Προτείνεται οι ομάδες των μαθητών να ξεκινήσουν από την εικόνα και να διερευνήσουν τους λόγους επιλογής του όρμου για τη διεξαγωγή της ναυμαχίας, να αναζητήσουν πληροφορίες για τις εμπλεκόμενες πλευρές και την πολεμική τους δύναμη, τα ηγετικά πρόσωπα, τον απολογισμό της ναυμαχίας και την έκβασή της, προκειμένου να αξιολογήσουν το αποτέλεσμα και να τεκμηριώσουν τη σημασία της ναυμαχίας. Κατά την έρευνα οι μαθητές μπορούν να συγκεντρώσουν ιστορικούς χάρτες, φωτογραφίες και εικαστικά έργα που απεικονίζουν σκηνές της ναυμαχίας, καθώς και σχεδιαγράμματα διάταξης της μάχης. Επιπρόσθετα, μπορούν να αναζητήσουν την προέλευση της ονομασίας, να ανιχνεύσουν τα ιστορικά στοιχεία της Πύλου κατά την αρχαία και βυζαντινή περίοδο και να εντοπίσουν τις αναφορές των ομηρικών επών στην Πύλο. Στο πλαίσιο της συγχρονικής διάστασης, προτείνεται οι μαθητές να μελετήσουν σύγχρονους χάρτες της περιοχής, να επισημάνουν τα γεωγραφικά χαρακτηριστικά της, να εντοπίσουν τις παρεμβάσεις στο φυσικό περιβάλλον και να αναδείξουν τον ρόλο του συγκεκριμένου οικοσυστήματος.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6342
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Πολεμικά γεγονότα War eventsΠολεμικά γεγονότα
Γεωγραφία - Γεωλογία Geography - GeologyΓεωγραφία - Γεωλογία > Φυσικό περιβάλλον Natural environmentΦυσικό περιβάλλον > Υδρόσφαιρα HydrosphereΥδρόσφαιρα
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία Ancient Greek Language and GrammarΑρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία > Θέματα TopicsΘέματα > Ιστορία HistoryΙστορία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΕΥΦΗΜΙΑ ΚΑΡΑΜΑΝΕ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ