Μορφη (πρασινη)
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Ελαιογραφία διαστάσεων 162x130 εκ. του Κωνσταντίνου ή Ντίκου Βυζάντιου (1924-2007). Ο Βυζάντιος σπούδασε ζωγραφική στην Αν. Σχολή Καλών Τεχνών στην Αθήνα, είχε εκθέσει σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις, και κατά τη διάρκεια της παραμονής του στο Παρίσι, συνδέθηκε φιλικά με τον Alberto Giacometti, τον Christian Zervos, τον Ευγένιο Ιονέσκο και τον Δημήτρη Γαλάνη, από τον οποίο διδάχτηκε την τέχνη της χαρακτικής. Θεματογραφικά, τα πρώτα χρόνια, τον απασχόλησε κυρίως η ανθρώπινη μορφή και το τοπίο, στη συνέχεια η ζωγραφική πέρασε διάφορες φάσεις , για να επανέλθει τέλος στην αναπαραστατικότητα. Στο συγκεκριμένο έργο μια γυναίκα ντυμένη στα πράσινα, καθισμένη, κοιτά τον θεατή και ταυτόχρονα γέρνει προς τα πίσω. Τα χέρια της είναι επιμηκυμένα και το ένα είναι σηκωμένο, ενώ το άλλο ακουμπά επάνω στο τραπέζι που βρίσκεται μπροστά. Η στάση προκαλεί ανησυχία καθώς δεν βλέπουμε που μπορεί να στηρίζεται η πλάτη της. Στο πλάι μια σκάλα δεν ξέρουμε που οδηγεί. Πίσω ένας πίνακας απεικονίζει την γυναίκα από διαφορετική οπτική γωνία, ο χώρος είναι σκοτεινός και αινιγματικός. Η ατμόσφαιρα του έργου αποπνέει μυστήριο και ανασφάλεια.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Μπορεί να παρουσιαστεί στα Εικαστικά και στην Ιστορία της Τέχνης, ανάμεσα σε ανθρωποκεντρικά έργα, άλλων ζωγράφων, διαφορετικών περιόδων ή τάσεων, με στόχο οι μαθητές να παρατηρήσουν την εξέλιξής της αναπαράστασης της ανθρώπινης μορφής μέσα στο χρόνο, αλλά και παράλληλα να εκφράσουν τα συναισθήματα που κάθε έργο τους προκαλεί. Επίσης, θα μπορούσε να παρουσιαστεί ανάμεσα σε έργα του Μανιερισμού (όπως του Parmigianino -Madonna with the Long Neck, και του Δ. Θεοτοκόπουλου - The Opening of the Fifth Seal of the Apocalypse) για να διακρίνουν οι μαθητές τα κοινά στοιχεία τους (την επιμήκυνση των μελών της μορφής, την στάση που προκαλεί ανησυχία, την ασαφή και μυστηριώδη ατμόσφαιρα του έργου, κ.ά.). Τέλος, με αφορμή το έργο, προτείνεται οι μαθητές να σχεδιάσουν μια ανθρώπινη φιγούρα, με μοντέλο ένα συμμαθητή τους, επιδιώκοντας να μεταφέρουν συναισθήματα όπως της αβεβαιότητας, του μυστηρίου ή της ανασφάλειας.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6351
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΣΤΥΛΙΑΝΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΤΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Φρυσίρα
εκδότης/ες: Μουσείο Φρυσίρα
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ