Μανολης Ανδρονικος
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Φωτογραφική απεικόνιση του Μανόλη Ανδρόνικου (1919 – 1992) Έλληνα αρχαιολόγου ο οποίος τον Νοέμβριο του 1977, έφερε στο φως ένα από τα σημαντικότερα αρχαιολογικά μνημεία, τον ασύλητο μακεδονικό τάφο ΙΙ της Μεγάλης Τούμπας στη Βεργίνα για τον οποίο διατύπωσε την άποψη ότι ανήκει στον Φίλιππος τον Β΄, βασιλιά της Μακεδονίας (359-336 π.Χ.).

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Κατ’ αρχάς ο εκπαιδευτικός, αφού δείξει στους μαθητές την φωτογραφία του Μανόλη Ανδρόνικου, μπορεί να ζητήσει από τους μαθητές να του πουν εάν γνωρίζουν ποιο είναι το εικονιζόμενο πρόσωπο. Καθώς είναι πολύ πιθανόν να μην γνωρίζουν την απάντηση οι μαθητές, μπορεί στην συνέχεια να τους αποκαλύψει το όνομά του και να τους ρωτήσει τους λόγους για τους οποίους είναι γνωστός ο εικονιζόμενος. Με βάση τις απαντήσεις που θα εκμαιεύσει, θα εμπλέξει τα παιδιά σε διαδικτυακή αναζήτηση για τον Έλληνα αρχαιολόγο και καταγραφή των σταθμών της ζωής του, με έμφαση στην ανασκαφική του εργασία στην Βεργίνα. Παράλληλα οι μαθητές μπορούν να παρακολουθήσουν σχετικά ντοκιμαντέρ για την ζωή του Ανδρόνικου που μπορούν να βρουν από το διαδίκτυο (π.χ. επίσημος διαδικτυακός τόπος «Η μηχανή του χρόνου») ή και το βίντεο από το Ψηφιακό Αρχείο της ΕΡΤ (εκπομπή Μονόγραμμα: Μανόλης Ανδρόνικος. Στην συνέχεια χρησιμοποιώντας κάποια ψηφιακά εργαλεία οι μαθητές είναι καλό να γνωρίσουν τον αρχαιολογικό χώρο της Βεργίνας, να ανακαλύψουν τα κυριότερα μνημεία της, καθώς και την τη σημασία των ευρημάτων της περιοχής. Τέτοια εργαλεία μπορούν να είναι το περιβάλλον Google Earth, με το οποίο οι μαθητές θα εντοπίσουν την Βεργίνα στον χώρο και θα βρουν πλήθος φωτογραφιών από τον αρχαιολογικό χώρο. Παράλληλα μπορούν να επισκεφθούν (α) τον διαδικτυακό τόπο του Μουσείου της Βεργίνας, όπου υπάρχουν φωτογραφίες από τα περισσότερα αρχαιολογικά ευρήματα, (β) βίντεο από το Ψηφιακό Αρχείο της ΕΡΤ (εκπομπή «Βεργίνα, οι Βασιλικοί Τάφοι»). Στην συνέχεια αξιοποιώντας όλο αυτό το υλικό και κατηγοριοποιώντας κατάλληλα το περιεχόμενό του μπορούν να ασχοληθούν με την κατασκευή ενός Οδηγού για το Μουσείο της Βεργίνας μέσα στο οποίο θα συμπεριλαμβάνονται και τα βασικά στοιχεία της ζωής και του έργου του Μανόλη Ανδρόνικου.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6357
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι... Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι...
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΜΑΤΟΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ