Θα ήταν ωφέλιμο οι μαθητές —με την καθοδήγηση του διδάσκοντος—να περιηγηθούν το βιβλίο αλλά και να οδηγηθούν σε συγκεκριμένα έγγραφα ή και αποσπάσματα εγγράφων, προκειμένου να διαπιστώσουν μόνοι τους τη σημαντικότητα του ‘παραθέματος’ στην ιστορία. Παράλληλο ενδιαφέρον παρουσιάζει η σφραγίδα του δωρητή στη Βιβλιοθήκη Σερρών: οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να κατανοήσουν στην πράξη ότι την Ιστορία την συνδιαμορφώνουμε ουσιαστικά όλοι μας, ακόμα και με την απλή πράξη της δωρεάς σε μια βιβλιοθήκη. Η δωρεά αφορά στο ανθρώπινο-πολιτισμικό κομμάτι της Ιστορίας, που ωστόσο φτάνει μέχρι τη σχολική τάξη προκειμένου να εμπλουτίσει με ντοκουμέντα τη σχολική διδασκαλία. Είναι σημαντικό να κατανοήσουν τη σχέση ιστορίας, πρωτογενών πηγών, απόστασης από αυτές αλλά και επιστροφής σε αυτές, προκειμένου να διαλευκανθεί και να παγιωθεί η ιστορική γνώση. Κρίνεται σκόπιμο —παρά τις δυσκολίες τόσο τις γλωσσικές όσο και τις ιστορικές που παρουσιάζουν τέτοιου είδους κείμενα— να γνωρίζουν οι μαθητές μας την ύπαρξή τους. Θα πρέπει να κατανοήσουν ότι η διπλωματία ρυθμίζει τις τύχες των ανθρώπων, χωρίς αυτοί να καταφεύγουν σε απάνθρωπους τρόπους επίλυσης των διαφορών τους.