Νομισμα απο την αρχαια Σκοπελο (Πεπαρηθος)
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για σχέδιο νομίσματος της αυτοκρατορικής περιόδου από την Σκόπελο, της οποίας η αρχική ονομασία ήταν Πεπάρηθος. Σύμφωνα με τη μυθολογία ο πρώτος οικιστής της Σκοπέλου ήταν ο Πεπάρηθος. Από άλλες πηγές πληροφορούμαστε ότι το νησί κατοικήθηκε γύρω στον 15ο αιώνα π. Χ. από Κρήτες αποίκους, οι οποίοι έφτασαν στο νησί από την Κνωσό, με αρχηγό τον αδελφό του Πεπάρηθου, τον Στάφυλο, γιο του θεού Διονύσου και της Αριάδνης. Το νόμισμα απεικονίζεται και στις δύο του όψεις: Στον εμπροσθότυπο φέρει κεφαλή νέου άνδρα μέσα σε ανάγλυφο διάστικτο πλαίσιο, του οποίου τα χαρακτηριστικά καλύπτονται από το άνθος που είναι χαρακτηριστικό και άλλων νομισμάτων της Σκοπέλου της ίδιας εποχής. Υπάρχει επίσης και η επιγραφή ΣΕΒΑΣ, που πιθανόν να αναφέρεται στον Οκταβιανό, ο οποίος είχε ανακηρυχθεί από τη Σύγκλητο "Αύγουστος", που στα ελληνικά αποδόθηκε ως "Σεβαστός". Στον οπισθότυπο απεικονίζεται αντρική μορφή ώριμης ηλικίας που φέρει μακριά γενειάδα και την επιγραφή ΠΕΠΑ (πιθανόν Πεπάρηθος, ο ιδρυτής του νησιού).

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Στο μάθημα της Ιστορίας τα παιδιά μπορούν να χωριστούν σε ομάδες, να αναζητήσουν και άλλα νομίσματα της ίδιας περιοχής ή της ίδιας εποχής, να τα παρατηρήσουν και, αφού τα συγκρίνουν να εντοπίθσουν ομοιότητες και διαφορές. Ο/Η εκπαιδευτικός μπορεί να βοηθήσει με ερωτήσεις, όπως: Γιατί εικονίζονται μυθολογικά πρόσωπα; Γιατί οι αυτογράτορες εκδίδουν νομίσματα με τις δικές τους μορφές; Ποιο ρόλο παίζουν τα σύμβολα των πόλεων; Μπορούν επίσης να αναζητήσουν νομίσματα (αν υπάρχουν) της δικής τους περιοχής και να οικοδομήσουν ιστορική γνώση μέσα από αυτά (τοπική ιστορία). Στο μάθημα των Εικαστικών μπορούν σε ομάδες να σχεδιάσουν νομίσματα για την περιοχή τους αιτιολογώντας στην τάξη τη χρήση των συμβόλων.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ
Παρουσίαση της εικόνας με προβολικό μηχάνημα στο σύνολο της τάξης
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6372
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Οικονομία EconomyΟικονομία
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Οικονομία EconomyΟικονομία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΜΑΡΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ