Σκηνες καθημερινης ζωης στο (νεοσυστατο) ελληνικο κρατος
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το Μαθησιακό Αντικείμενο είναι ουσιαστικά σύνθεση τεσσάρων διαφορετικών σχεδίων που απεικονίζουν σε κάθετο άξονα διαφορετικές σκηνές από την καθημερινή ζωή των κατοίκων του νεοσύστατου ελληνικού κράτους με φόντο το γεωμορφολογικό ανάγλυφο. Στο πρώτο σχέδιο κυριαρχεί η φιγούρα μιας νεαρής μητέρας που νανουρίζει το μωρό στην κούνια του. Παραπέρα μια μεγαλύτερη σε ηλικία γυναίκα είναι καθισμένη κατάχαμα και γνέθει. Και οι δύο γυναίκες είναι ντυμένες με παραδοσιακές ενδυμασίες. Στο δεύτερο σχέδιο υπάρχουν τρεις γυναικείες φιγούρες, επίσης με παραδοσιακές ενδυμασίες, οι οποίες συζητούν μεταξύ τους μπροστά σε κάποιο σπίτι. Η μία από τις γυναίκες κάθεται κάτω και παρακολουθεί. Στο τρίτο σχέδιο διακρίνεται ένας ορεινός δρόμος, όπου συναντιούνται δύο έφιπποι, ενώ στο τέταρτο απεικονίζονται δύο άντρες, ο ένας με παραδοσιακή ελληνική ενδυμασία, ενώ ο δεύτερος (καπνιστής) με οθωμανική και φόντο νησιωτικό τοπίο. Η εικόνα δημοσιεύτηκε το 1882 στο βιβλίο του Christopher Wordsworth "Greece pictorial, descriptive, & historical ...". Ο Wordsworth, επίσκοπος του Λίνκολν από το 1868 και άριστος γνώστης της κλασικής παιδείας, ταξίδεψε στην Eλλάδα στα 1832-1833 και ήταν ο πρώτος Άγγλος που έγινε δεκτός από τον βασιλιά Όθωνα. Το έργο του διακρίνεται από σοβαρότητα στις αρχαιολογικές περιγραφές,από πλήθος φιλολογικών παραπομπών, εδάφια από αρχαίους συγγραφείς και ενθουσιασμό με τον οποίο καταγράφει τον περιβάλλοντα χώρο.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το Μαθησιακό Αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί είτε ενιαία είτε κατά σχέδιο. Οι μαθητές και οι μαθήτριες στο μάθημα της Ιστορίας χωρισμένοι σε ομάδες αναζητούν επιπλέον στοιχεία για την καθημερινή ζωή των Ελλήνων κατά τη σύσταση του ελληνικού κράτους και περιγράφουν ομαδικά μια συνηθισμένη μέρα από τη ζωή των προσώπων κάθε σχεδίου. Στο μάθημα της Γλώσσας συνθέτουν και παρουσιάζουν διαλόγους (ομαδικά ή ατομικά). Η εικόνα αποτελεί μια πρώτης τάξεως αφορμή για διερεύνηση των σχέσεων των δύο φύλων, τα στερεότυπα και την αναπαραγωγή τους.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ
Προβολή της εικόνας στην ολομέλεια των μαθητών και μαθητριών
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6373
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Κοινωνία και καθημερινή ζωή Society and everyday lifeΚοινωνία και καθημερινή ζωή
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη Text genresΚειμενικά είδη > Διαλογικά κείμενα Dialogical textsΔιαλογικά κείμενα
Αγωγή Υγείας Health EducationΑγωγή Υγείας > Ψυχική Υγεία- Διαπροσωπικές σχέσεις Mental Health - Interpersonal RelationshipsΨυχική Υγεία- Διαπροσωπικές σχέσεις > Διαπροσωπικές σχέσεις Interpersonal relationsΔιαπροσωπικές σχέσεις
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΜΑΡΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ