Το κείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο διδακτικής περίστασης σχετικής με το δοκίμιο και, ειδικότερα, την ενασχόληση με την αξία της τέχνης εν γένει αλλά και της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης. Η περιορισμένη έκτασή του επιτρέπει τη φωτοτύπηση και τη διανομή του στους μαθητές, ώστε αυτοί να το μελετήσουν και, με την καθοδήγηση του διδάσκοντος, να προβληματιστούν και να τοποθετηθούν πάνω στο ζήτημα της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης και της θέσης που αυτή πρέπει να έχει στο σύγχρονο σχολείο. Αξίζει ο διδάσκων να τονίσει στοιχεία του ύφους, όπως ο λογοτεχνικός τόνος και η πυκνή αλλά συνάμα άμεση έκφραση, που καθιστούν το κριτικό αυτό κείμενο ελκυστικό και διδακτικά επωφελές. Έμφαση προτείνεται να δοθεί στην εικαστική εκπαίδευση, καθώς ο Κωνσταντίνος Μαλέας, που υπογράφει το κείμενο, συγκαταλέγεται στους πρωτοπόρους Έλληνες ιμπρεσιονιστές και, με αυτή την αφόρμηση, τα παιδιά μπορούν να παρωθηθούν να αναζητήσουν έργα του στο διαδίκτυο και αλλού και να έλθουν σε επαφή με τις κυριότερες σχολές εικαστικών τεχνών του 20ου αιώνα. Το έργο των σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών (Μαλέας, Παρθένης κλπ.) μπορεί να είναι και θέμα διαθεματικής εργασίας, που θα αναλάβουν σε ομάδες κάποιοι μαθητές, σε συνεργασία, αν είναι εφικτό, και με καθηγητή καλλιτεχνικών, σχεδίου ή συναφούς ειδικότητας.