Μόνο σε Aποθετήρια «Φωτόδεντρο»
Kαι σε Yλικό Xρηστών
Καθαρισμός ενεργών φίλτρων
Κάντε εγγραφή σε μία ή περισσότερες από τις παρακάτω θεματικές περιοχές, θεματικές ενότητες ή έννοιες για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για μεταβολές στα αντικείμενα που έχουν ταξινομηθεί σε αυτές
Ιστορικο βιομηχανικο συγκροτημα στη Μυτιληνη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Άποψη ιστορικού βιομηχανικού συγκροτήματος στη Μυτιλήνη. Το συγκρότημα ξεκίνησε με ένα ελαιοτριβείο, ιδρυτής του οποίου ήταν ο Ιωάννης Γεωργιάδης που εγκαταστάθηκε στη Μυτιλήνη το 1880. Ο Γεωργιάδης επιλέγει, αντίθετα με την μέχρι τότε συνήθεια, μία έκταση στο βόρειο λιμάνι της πόλης, στο άκρο της τουρκικής συνοικίας, για να οικοδομήσει μία σειρά βιομηχανικών κτιρίων «Ευρωπαϊκών προδιαγραφών». Μετά το θάνατό του, το 1903, τα ηνία περνούν στο γιο του Σταμάτη έως το 1920, οπότε η διαχείριση περνά στον Ιωάννη Καλαμάρη, έναν από τους συνεταίρους του. Με το όνομα του Καλαμάρη είναι γνωστό το συγκρότημα έως σήμερα. Ξεκινώντας με κυλινδρόμυλο και ελαιοτριβείο, το συγκρότημα συμπληρώθηκε ως τις αρχές του 20ού αιώνα με βιομηχανία ζυμαρικών, υφαντουργείο, νηματουργείο και ξυλουργείο. Σήμερα το κτίριο είναι εγκαταλειμμένο. Στη φωτογραφία φαίνεται η δυτική όψη της παραθαλάσσιας ζώνης κτισμάτων (σε πρώτο πλάνο φαίνεται η αποθήκη σιταριού). Η εικόνα έχει τόσο ιστορικό, όσο και εικαστικό-αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον, καθώς μας δίνει στοιχεία για την αισθητική και τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό των βιομηχανικών χώρων στην Ελλάδα. Το συγκρότημα αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα εξελιγμένης αρχιτεκτονικής του 19ου αιώνα στα πρότυπα των ευρωπαϊκών κτιρίων της βιομηχανικής επανάστασης.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα των Εικαστικών και της Ιστορίας της τέχνης, ως δείγμα παλιάς βιομηχανικής αρχιτεκτονικής στην Ελλάδα. Οι μαθητές θα μπορούσαν, με αφορμή την εικόνα, να αναζητήσουν περισσότερες φωτογραφίες και στοιχεία για το συγκεκριμένο κτιριακό συγκρότημα, καθώς και φωτογραφίες άλλων χαρακτηριστικών ιστορικών βιομηχανικών κτιρίων στην Ελλάδα. Θα μπορούσαν επίσης να μελετήσουν περιπτώσεις επανάχρησης και αξιοποίησης παρόμοιων ιστορικών εγκαταλειμμένων βιομηχανικών χώρων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα για μελέτη είναι η περίπτωση των βιομηχανικών κτιρίων που μετατράπηκαν σε πολιτιστικό κέντρο στο Γκάζι, στην Αθήνα, καθώς και το πρώην πιλοποιείο Πουλόπουλου που πλέον στεγάζει το Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα Μερκούρη» του Δήμου Αθηναίων. Προτείνεται οι μαθητές να καταγράψουν αντίστοιχες περιπτώσεις επανάχρησης στην πόλη τους (αν υπάρχουν) ή να εντοπίσουν οι ίδιοι εγκαταλειμμένα βιομηχανικά κτίρια που θεωρούν ότι έχουν αισθητική και ιστορική αξία και να προτείνουν τρόπους επανάχρησης. Η έρευνα αυτή θα μπορούσε να είναι μια αφορμή για συζήτηση στην τάξη σχετικά με τη σημασία διατήρησης των παλιών βιομηχανικών κτιρίων ως μέρος της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Για την αισθητική αξία και την ιδιαίτερη ομορφιά αυτών των κτιρίων, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως παράδειγμα η δουλειά των πρωτοπόρων φωτογράφων Bernd & Hilla Becher, που κατέγραψαν φωτογραφικά διάφορα χαρακτηριστικά στοιχεία βιομηχανικών εγκαταστάσεων (κυρίως πύργους, δεξαμενές και αποθηκευτικούς χώρους) μελετώντας την τυπολογία τους και αναδεικνύοντας την μορφολογική και εικαστική τους αξία. Μια ακόμη προτεινόμενη δραστηριότητα στα Εικαστικά, στην Τεχνολογία ή σε ερευνητικές εργασίες και πολιτιστικά προγράμματα με θέμα τη διατήρηση και την ανάδειξη της βιομηχανικής ιστορίας και της βιομηχανικής αρχιτεκτονικής στη χώρα μας, είναι να φωτογραφίσουν οι ίδιοι οι μαθητές εγκαταλειμμένους βιομηχανικούς χώρους της πόλης τους και μετά να επέμβουν σχεδιαστικά (με διάφορα υλικά) στις εικόνες, προτείνοντας αισθητικές και αρχιτεκτονικές επεμβάσεις ανάπλασης, ενώ θα μπορούσαν επίσης, με βάση το φωτογραφικό υλικό και την κάτοψη που θα βρουν στο google earth, να δημιουργήσουν τις δικές τους μακέτες, κάνοντας προσθήκες αρχιτεκτονικών στοιχείων, κήπων, τοιχογραφιών κλπ, αφήνοντας εντελώς ελεύθερη τη φαντασία τους.
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6386
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά
> Αρχιτεκτονική ArchitectureΑρχιτεκτονική
Σχεδιασμός και Τεχνολογία Design & TechnologyΣχεδιασμός και Τεχνολογία > Κατασκευή μακέτας Construction of a maquetteΚατασκευή μακέτας > Google Earth Google EarthGoogle Earth
Σχεδιασμός και Τεχνολογία Design & TechnologyΣχεδιασμός και Τεχνολογία > Κατασκευή μακέτας Construction of a maquetteΚατασκευή μακέτας > Google Earth Google EarthGoogle Earth
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα:
ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΑΙΘ
χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
διάρκεια: 2010-2015
ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
υποέργο:
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΑΙΘ
χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
διάρκεια: 2010-2015
ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Δείτε τα σχόλια και τις αξιολογήσεις των χρηστών Απόκρυψη σχολίων και αξιολογήσεων χρηστών
ΣΧΟΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ/ΜΑΘΗΤΩΝ
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
aggregator