Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ώστε οι μαθητές να γνωρίσουν τη ζωή και το έργο του Ερμάννου Λούντζη και με αφορμή το σημαντικό ιστορικό του έργο, να μελετήσουν ομαδοσυνεργατικά την επιστήμη της ιστορίας και τις ιστοριογραφικές σχολές και προσεγγίσεις όπως τη θετικιστική ιστορία-ιστορικισμό, την κοινωνική-οικονομική ιστορία, τη μαρξιστική ταξική ανάλυση, τη Σχολή των Annales και τις σύγχρονες τάσεις: μεταμοντερνισμό και ιστορία, ώστε να αντιληφθούν ότι κάθε εποχή γράφει τη δική της ιστορία, δηλαδή οι ιστορικοί θέτουν τις προτεραιότητες, επιλέγουν τα θέματα που τους ενδιαφέρουν και τον τρόπο προσέγγισής τους ανάλογα με τις αξίες και τις αντιλήψεις κάθε εποχής. Οι μαθητές μπορύν να διερευνήσουν τη ζωή και το έργο των μεγάλων ιστοριογράφων όπως του Ηρόδοτου που θεωρείται ο πατέρας της Ιστορίας, του Ξενοφώντα, του Πολύβιου, του Πλούταρχου, του Αρριανού, του Προκόπιου, του Νικήτα Χωνιάτη, του Γεώργιου Σφραντζή, κ.ά. ώστε να εκτιμήσουν το έργο τους και τη διαχρονική τους αξία.