Μικρασιατικη Εκστρατεια
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η Μικρασιατική εκστρατεία (1919-1922) αποτέλεσε ένα αποτυχημένο τελικά πολεμικό εγχείρημα, αφού η προσάρτηση περιοχών της Μικράς Ασίας στο ελληνικό κράτος δεν επιτεύχθηκε, αλλά και η επαγόμενη αναβίωση και υλοποίηση της «Μεγάλης Ιδέας» δεν καρποφόρησε. Στη συγκεκριμένη φωτογραφία (Αύγουστος του 1921) απεικονίζονται Έλληνες στρατιώτες να λιχνίζουν σιτάρι, ώστε, στη συνέχεια, να το βράσουν για τροφή. Η φωτογραφία τραβήχτηκε στην Αλμυρά Έρημο, ένα αραιοκατοικημένο, σχεδόν άγονο, οροπέδιο στη Λυκαονία της Μικράς Ασίας. Στην Μικρασιατική εκστρατεία η περιοχή της Αλμυράς Ερήμου υπήρξε πεδίο επιχειρήσεων και προέλασης των ελληνικών δυνάμεων κατά την κατεύθυνσή τους προς το εσωτερικό της Τουρκίας και την Άγκυρα. Στιγμιότυπο της πορείας αυτής αποτελεί και η φωτογραφία αυτή, με τους στρατιωτικούς να αναζητούν τροφή στους λίγους σιτοβολώνες της περιοχής.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Με βάση τη φωτογραφία αυτή μπορεί να αξιοποιηθεί η τεχνική των τεσσάρων φάσεων του Perkins. Σύμφωνα με τη μέθοδο αυτή, η παρατήρηση έργων τέχνης απαιτεί σκέψη και η επαφή με διάφορα έργα μπορεί να καταλήξει σε λογικούς συμπερασμούς και αξιόλογα μαθησιακά αποτελέσματα. Με αυτόν τον τρόπο, στη συγκεκριμένη περίπτωση, μπορούν να αποκαλυφθούν κοινωνικές αξίες αλλά και ιστορικά και πολιτικά δεδομένα και να προσδιορισθεί ο τελικός τους αντίκτυπος στην ιστορική συνέχεια και τη συνείδηση ενός λαού.Οι μαθητές μπορούν να αναζητήσουν την αιτία για την έναρξη του πολέμου, να εντοπίσουν τις αντιμαχόμενες πλευρές και να μελετήσουν τα διαδραματισθέντα στρατιωτικά γεγονότα και την προέλαση του ελληνικού εκστρατευτικού σώματος κατά τη διάρκεια του Μικρασιατικού Πολέμου, μέσω της Αλμυράς Ερήμου. Επίσης, μπορούν να μελετήσουν τη δράση των Νεότουρκων και να σχολιάσουν τη Συνθήκη των Σεβρών. Τέλος, οι μαθητές, στο πλαίσιο ενός σχεδίου εργασίας, μπορούν να διερευνήσουν τις θηριωδίες που διαπράττονται κατά τη διάρκεια πολέμων.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/642
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Πολεμικά γεγονότα War eventsΠολεμικά γεγονότα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
εποικοδομητισμός > κοινότητες πρακτικής
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΑΛΕΞΙΟΣ ΜΑΣΤΡΟΓΙΑΝΝΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Μπενάκη
εκδότης/ες: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ