Δροσοπουλος Ιωαννης
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πίνακας, προσωπογραφία του Ιωάννη Δροσόπουλου, Έλληνα νομικού, τραπεζίτη και υπουργού Οικονομικών (1926, κυβέρνηση Κονδύλη). Ο Δροσόπουλος γεννήθηκε το 1870 στη Σούρπη Αλμυρού Μαγνησίας (Φθιώτιδας τότε). Απεβίωσε στην Αθήνα το 1939. Πολλοί θαύμασαν το έργο του και αρκετοί τον κατέκριναν, πράγμα φυσικό για ένα δημόσιο πρόσωπο και μάλιστα για έναν πολιτικό και οικονομικό παράγοντα της χώρας επί σειρά ετών. Εν συντομία: Ο Δροσόπουλος σπούδασε στην Νομική σχολή και αρχικά εργάστηκε στο υποκατάστημα της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδας (ΕΤΕ) στην Λαμία. Το 1894 μετατέθηκε στην Τρίπολη, όπου νυμφεύτηκε την αστή Ερασμία Γεωργιάδη. Ανέλαβε διευθυντής της ΕΤΕ το 1911, υποδιοικητής το 1914, συνδιοικητής το 1918 και διοικητής το 1928. Το 1939 ορίστηκε διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδας. Η εικόνα προέρχεται από πίνακα του Περικλή Λύτρα (1888-1940), ενός από τα πέντε παιδιά του Νικηφόρου Λύτρα και της Ειρήνης Κυριακίδη. Ήταν καλλιτέχνης, όπως ο πατέρας του, αλλά και τα αδέρφια του Νικόλαος και Όθωνας. Εκτός από γλύπτης και ζωγράφος ήταν και οδοντίατρος. Σπούδασε στο Σχολείο Καλών Τεχνών (1902-1909) και μετέπειτα στο Παρίσι (1928-1930). Παρουσίασε τη δουλειά του σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο, ως έργο τέχνης, είναι κατάλληλο και για τους μεγαλύτερους μαθητές του Δημοτικού. Κατά τα άλλα αφορά περισσότερο το μάθημα της νεοελληνικής Ιστορίας ή της Οικονομίας. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η προσωπογραφία του πολιτικού Ιωάννη Δροσόπουλου, αν συγκρίνει κανείς την εικόνα με φωτογραφίες του ίδιου. Θα ξεχωρίσει τότε το ιδιαίτερο άγγιγμα του χρωστήρα του ζωγράφου Περικλή Λύτρα. Τα θέματα του Λύτρα είναι κυρίως ηθογραφικά. Ασχολήθηκε με την αναπαράσταση της καθημερινής ζωής και την αποτύπωση τοπίων. Χαρακτηριστικά της τέχνης του, όμως, είναι η ευγένεια και η ηρεμία, το μέτρο και η μελετημένη ισορροπία. Θα έλεγε κανείς πως είναι μια τέχνη μεταμορφωτική προς το καλύτερο. Να ένα αντικείμενο συζήτησης για την μαθητική κοινότητα: Με ποιον τρόπο η προσωπική τεχνική του καλλιτέχνη μπορεί να μεταπλάθει το θέμα του, ακόμη και αν απουσιάζει εκ μέρους του η πρόθεση;


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6430
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Αναπαραγωγή Εικόνας Image reproductionΑναπαραγωγή Εικόνας
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Οικονομία EconomyΟικονομία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Λύτρας Περ.
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΜΑΡΙΑ ΑΝΤΩΝΑΤΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ