Μικρολιμανο, 1910-20
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Χαρακτικό από φωτογραφία της περιόδου 1910-1920. Η ονομασία ''Μικρολίμανο'' για την περιοχή επιβλήθηκε μόλις το 1967 από τον επί χούντας δήμαρχο Αριστείδη Σκυλίτση, προκειμένου να αντικατασταθεί η προηγούμενη ονομασία ''Τουρκολίμανο''. Πρώτη απόπειρα αντικατάστασης έγινε από μια ειδική επιτροπή που συστήθηκε γι' αυτό το λόγο το 1925. Τότε επιλέχθηκε η επαναφορά του αρχαίου ονόματος ''Λιμένας Μουνιχίας'' το οποίο όμως δεν έτυχε ευρείας αποδοχής από τους πολίτες. Άλλη ονομασία του όρμου ήταν ''Λιμένας Κουμουνδούρου'' εξ αιτίας της έπαυλης του Κουμουνδούρου που ήταν χτισμένη στο νότιο άκρο του όπως φαίνεται ευκρινώς στην παραπάνω φωτογραφία, εκεί όπου σήμερα βρίσκεται ο Ναυτικός Όμιλος. Γενικά, στην εικόνα διακρίνουμε μια σειρά από πολυτελείς επαύλεις που έχουν ανεγερθεί στην περιοχή στις αρχές του 20ου αιώνα ενώ στις αμέσως επόμενες δεκαετίες η εικόνα του λιμανιού θα μεταβληθεί εξ ολοκλήρου από την πυκνή δόμηση και την αλλοίωση που προκλήθηκε από την επίχωση του αιγιαλού.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί για παρουσίαση σε μια διδασκαλία σχετικά με την αστικοποίηση της ελληνικής κοινωνίας που συντελείται στις αρχές του 20ου αιώνα. Επιπλέον, θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμο σ' ένα πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης ή τοπικής ιστορίας που θα είχε ως αντικείμενο τον Πειραιά. Οι μαθητές, αφού παρατηρήσουν την εικόνα προσεκτικά, την σχολιάζουν, είτε βάσει των εμπειριών τους, αν έχουν επισκεφθεί την περιοχή, είτε τη συγκρίνουν με νεότερες και σύγχρονες εικόνες. Σε συνδυασμό με άλλες ιστορικά προγενέστερες εικόνες που απεικονίζουν το Μικρολίμανο και οι οποίες είναι διαθέσιμες στο διαδίκτυο, μπορούν να παρακολουθήσουν την πορεία της σταδιακής αστικοποίησης της περιοχής και να βγάλουν συμπεράσματα σχετικά με τη δραματική μεταβολή της φυσιογνωμίας της. Μια επίσκεψη επί τόπου θα μπορούσε να ολοκληρώσει ιδανικά τη μαθησιακή διαδικασία.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6432
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > σωκρατική-μαιευτική διδασκαλία
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ