Τα Προπυλαια της Ακροπολης το 1889
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η φωτογραφία (για την ακρίβεια, ηλιογκραβούρα), τραβηγμένη το 1889, παρουσιάζει μια άποψη των Προπυλαίων της Ακρόπολης από τα Νοτιοδυτικά. Πιο συγκεκριμένα, εστιάζει στη γωνία που δημιουργείται ανάμεσα στην κεντρική είσοδο (στο κυρίως πρόπυλο) και στη βόρεια πτέρυγα. Στη δεξιά πλευρά, αυτή της κύριας εισόδου, διακρίνονται τρεις κίονες χωρίς κιονόκρανα, ενώ στην αριστερή διακρίνονται τρεις δωρικοί κίονες, οι οποίοι στηρίζουν το θριγκό: το επιστύλιο, τα τρίγλυφα και τις μετόπες. Αριστερά, στη βάση του τελευταίου κίονα, στέκεται ακουμπισμένος ένας άνθρωπος. Η εικόνα είναι κατάλληλη για την υποστήριξη της διδασκαλίας της κλασικής τέχνης στο μάθημα της αρχαίας Ιστορίας, καθώς αισθητοποιεί το διδακτικό αντικείμενο. Επιπλέον, ενδείκνυται για τη διδασκαλία του δωρικού ρυθμού.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Ο διδάσκων μπορεί να προβάλει την εικόνα στην τάξη δίνοντας αρχικά κάποιες γενικές πληροφορίες γύρω από τις συνθήκες κατασκευής του ναού (χρόνος, τόπος, δημιουργός) και στη συνέχεια να ζητήσει από τους μαθητές να εντοπίσουν το ρυθμό στον οποίο είναι χτισμένος (θα έχει προηγηθεί η διδασκαλία των ρυθμών στην αρχιτεκτονική), ζητώντας τους να δικαιολογήσουν την απάντησή τους. Μπορεί, επίσης, να σχολιαστεί η παρουσία του ανθρώπου που ακουμπά στον κίονα, από δύο απόψεις: αυτή του σχετικού μεγέθους (άνθρωπος – ναός), προκειμένου να αντιληφθούν τις πραγματικές διαστάσεις του μνημείου και αυτή της αντιμετώπισης των μνημείων ως προς τη συντήρησή τους (σήμερα δεν μπορεί κανένας επισκέπτης να μπει μέσα στο ναό). Τέλος, ο διδάσκων μπορεί να προβάλει μια σύγχρονη φωτογραφία των Προπυλαίων, από μια άλλη οπτική γωνία (συνήθως προβάλλεται η πλευρά εισόδου στην Ακρόπολη). Έτσι, οι μαθητές μπορούν να αντιληφθούν τη σημασία της οπτικής γωνίας στη θέαση ενός κτιρίου και να συνειδητοποιήσουν την πολυπλοκότητα του συγκεκριμένου κτίσματος.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6443
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι... Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι...
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΑΓΑΠΗ ΔΑΛΚΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ