Areopagus. In the background the Temple of Hephaestus (Thiseion)
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Εικόνα από το ταξιδιωτικό έργο του Γάλλου λογοτέχνη και περιηγητή Elie Cabrol (1829-1905), το οποίο εκδόθηκε το 1883 και περιλαμβάνει εντυπώσεις από την περιήγησή του στην Ιταλία και την Ελλάδα. Εικονίζονται ο Άρειος Πάγος και ο ναός του Ηφαίστου. Ο ναός του Ηφαίστου, αφιερωμένος στον Ήφαιστο και την Αθηνά Εργάνη, οικοδομήθηκε την περίοδο 460-420 π.Χ. και αποτελεί ένα από τους καλά διατηρημένους αρχαίους ναούς. Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας αλλά και στο πλαίσιο διαθεματικής εργασίας.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας με στόχο να γνωρίσουν οι μαθητές τα κύρια χαρακτηριστικά της αρχαίας ελληνικής αρχιτεκτονικής. Προτείνεται οι μαθητές, οργανωμένοι σε ομάδες με συγκεκριμένη αποστολή (αρχιτέκτονες, γλύπτες, ιστορικοί τέχνης κ.α.), με αφόρμηση την εικόνα να συγκεντρώσουν και να επεξεργαστούν πληροφορίες και οπτικό υλικό από επιλεγμένους δικτυακούς τόπους για την αρχιτεκτονική και τον γλυπτικό διάκοσμο του ναού. Συγκεκριμένα διερευνούν τον ρυθμό, τα μέρη, τα υλικά κατασκευής του ναού, τα εξωτερικά στοιχεία και την κάτοψη, τις μετόπες, τη ζωοφόρο, τα αετώματα και τη θεματολογία των παραστάσεών τους. Στη συνέχεια, συνθέτουν μια συνολική πολυμεσική παρουσίαση, προορισμένη να αξιοποιηθεί σε ημερίδα του σχολείου, εντάσσοντας έτσι το εγχείρημά τους σε συγκεκριμένη επικοινωνιακή περίσταση. Η εικόνα, επίσης, να αξιοποιηθεί διαθεματικά (Αισθητική Αγωγή, Νεοελληνική Γλώσσα, Νεοελληνική Λογοτεχνία) σε συνδυασμό με σύγχρονες φωτογραφίες του ναού και της γύρω περιοχής, με σκοπό να κατανοήσουν οι μαθητές ότι οι αρχαιολογικοί χώροι αποτελούν ζωντανό κομμάτι της σύγχρονης αστικής ζωής. Η προσέγγιση αυτή περιλαμβάνει εικονική περιήγηση και μελέτη σχετικών λογοτεχνικών κειμένων στο περιβάλλον Λογοτεχνία και πόλεις (Ψηφίδες για την ελληνική γλώσσα), επιτόπια επίσκεψη, συγκέντρωση φωτογραφικού υλικού, έκθεση φωτογραφίας με πλαισίωση από λογοτεχνικά κείμενα, δημιουργία αφίσας, μακέτας και άλλων πολυτροπικών κειμένων.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6448
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Library of Aikaterini Laskaridis Foundation
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Photodentro Cultural
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι...
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Θέματα > Γλώσσα - Πολιτισμός - Τέχνη
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
συγγραφέας μεταδεδομένων: ΧΡΗΣΤΙΝΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
 
 
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ