Το ελληνικο αλφαβητο
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το συγκεκριμένο Μαθησιακό Αντικείμενο αντιστοιχεί σε μια εικόνα που απεικονίζει την εξέλιξη του ελληνικού αλφάβητου. Η εικόνα συμπεριλαμβάνει κεφαλαία και μικρά, καθώς και γράμματα-σύμβολα της βυζαντινής αγιογραφίας σε διάφορες μορφές. Περιέχει επίσης σημειώσεις για την προφορά των φθόγγων. Η εικόνα δημοσιεύτηκε το 1754 στο βιβλίο του Άγγλου πρόξενου Alexander Drummond "Travels through different Cities of Germany, Italy, Greece, and several parts of Asia, as far as the banks of the Euphrates". Ο Drummond ταξίδεψε στην ανατολική Mεσόγειο (1744-1751) και στο βιβλίο δημοσίευσε τις επιστολές που έστελνε στον αδελφό του.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Για τους μαθητές και τις μαθήτριες του δημοτικού σχολείου η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Γλώσσας ως αφορμλη για ένα ταξίδι στον χώρο της γραφής. Τα παιδιά με τη βοήθεια του δασκάλου ή της δασκάλας τους μπορούν να αναζητήσουν επιπλέον πληροφορίες σε βιβλία ή διαδίκτυο και να παρουσιάσουν τα συμπεράσματά τους στην τάξη. Μπορούν να επισκεφθούν μουσεία και εκκλησίες και να προσπαθήσουν να διαβάσουν επιγραφές και αγιογραφίες είτε να ασχοληθούν με την ενότητα "Ιστορία της Γραφής" από το λογισμικό Γλώσσας Γ-Δ του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Πολύτιμη πηγή πληροφοριών είνια επίσης η ιστοσελίδα του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας. Τα μεγαλύτερα παιδιά (Γυμνασίου και Λυκείου) μπορούν να εμβαθύνουν ακόμη περισσότερο στην Ιστορία και εξέλιξη του ελληνικού αλφαβήτου και να μελετήσουν και τα τοπικά αλφάβητα και πώς αυτά επηρέασαν τις αποικίες και κατ' επέκταση και το λατινικό αλφάβητο. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και ο τρόπος γέννησης του ελληνικού αλφαβήτου από το φοινικικό. Τα γράμματα του αλφαβήτου θα μπορούσαν να μοιραστούν σε ομάδες μαθητικές, οι οποίες θα αποφασίσουν οι ίδιες για τη μορφή της τελικής παρουσίασης της εργασίας τους. Ως επέκταση στο μάθημα των ΤΠΕ θα μπορούσε να εκπονηθεί ένα σύντομο σχέδιο εργασίας για τη χρήση και τη φιλοσοφία των ποικίλων γραμματοσειρών.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ
Προβολή της εικόνας στην ολομέλεια της τάξης ή αναπαραγωγή αντιτύπων για κάθε ομάδα
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6463
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία Ancient Greek Language and GrammarΑρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία > Τεχνικές / τρόποι γραφής Literary techniques / methodsΤεχνικές / τρόποι γραφής > Άλλο OtherΆλλο
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ Information & Communication Technologies (ICT)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ > Λογισμικό SoftwareΛογισμικό > Επεξεργασία Κειμένου Word processingΕπεξεργασία Κειμένου
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Γραφή - Ορθογραφία Writing - OrthographyΓραφή - Ορθογραφία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΜΑΡΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
υποέργο:
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ