Διανομη ψωμιου στην Αθηνα την περιοδο της Κατοχης,
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Φωτογραφία της Βούλας Παπαϊωάννου που απεικονίζει μικρά παιδιά να παίρνουν το ψωμί τους κατα τη διάρκεια της Κατοχής από τους Γερμανούς(1942-1943). Η Βούλα-Θεοχάρη Παπαίωάννου εντάσσεται στο ρεύμα της "Ανθρωπιστικής φωτογραφίας" που βασικός του σκοπός είναι η αφύπνιση των συνειδήσεων ως αντίδοτο στην εξαθλίωση που προκαλεί ο πόλεμος. Ανάμεσα στις πολλές στερήσεις που υπέστη ο ελληνικός λαός το πιο τρομερό ήταν η πείνα από την οποία πέθαναν χιλιάδες άνθρωποι.Οι Γερμανοί άρπαξαν από την Ελλάδα ότι πιο πολύτιμο παρήγαγε: Τρόφιμα, πρώτες ύλες, καύσιμα, χρήματα.Τα εργοστάσια έκλειναν, ο κόσμος έμεινε χωρίς δουλειά.Πιο πολύ υπέφεραν από την πείνα οι κάτοικοι των μεγάλων πόλεων. Οι Γερμανοί και οι Άγγλοι αντιμετώπισαν αυτή την τραγωδία κατηγορώντας ο ένας τον άλλο. Για τους Γερμανούς υπεύθυνοι ήταν οι Άγγλοι που απέκλεισαν τη χώρα εμποδίζοντας την ανθρωπιστική βοήθεια να φτάσει στην Ελλάδα. Για τους Άγγλους υπεύθυνοι ήταν οι Γερμανοί που γύμνωσαν τη χώρα από τις πλουτοπαραγωγικές πηγές. Τελικά επιτεύχθηκε συμφωνία για διανομή τροφίμων υπό την αιγίδα του Διεθνούς Ερυθρού Σταυρού. Η έλλειψη τροφίμων οδήγησε σε ανθηση της μαύρης αγοράς δηλαδή της πώλησης ειδών πρώτης ανάγκης και διατροφής σε υπέρογκες τιμές. Όσοι δεν είχαν τίποτέ άλλο να πουλήσουν πουλούσαν πολύτιμα αντικείμενα ή ακόμα και το ίδιο τους το σπίτι για να εξασφαλίσουν τροφή.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες όπου οι μαθητές/τριες μπορούν να ανατρέξουν σε ιστορικές πηγές και να αντλήσουν υλικό που να αποτυπώνει τις κακουχίες που υπέστη ο ελληνικός λαός κατά την περίοδο της Κατοχής. Να διερευνήσουν επίσης τους λόγους και της αιτίες της ανθρωπιστικής καταστροφής τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο και να κάνουν συγκρίσεις σε αναλογά γεγονότα που συμβαίνουν σε όλο τον κόσμο ακόμα και σήμερα. Να διαπιστώσουν τα δεινά και τη δυστυχία που σπέρνει ο πόλεμος, ιδιαίτερα στον άμαχο πληθυσμό,όπου κι αν συμβαίνει και σε οποιαδήποτε εποχή. Επίσης να αναζητήσουν πληροφορίες για τη δράση και το έργο τόσο του Διεθνούς Ερυθρού Σταυρού σε εμπόλεμες περιοχές, όσο και του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού στην Ελλάδα σε περίοδο ειρήνης και σε περίοδο πολέμου στο πλαίσιο συνεργασίας του με τον Διεθνή Ερυθρό Σταυρό. Να διερευνήσουν αν υπάρχουν άλλοι ανθρωπιστικοί οργανισμοί που να προσφέρουν βοήθεια σε περιοχές που μαστίζονται από πολέμους.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΤΥΠΙΚΟΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
0:10:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6468
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Πολεμικά γεγονότα War eventsΠολεμικά γεγονότα
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Οικονομία EconomyΟικονομία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΚΥΡΙΑΖΙΔΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Μπενάκη
εκδότης/ες: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ