Μυρατ Μητσος
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για πίνακα ζωγραφικής του Ροϊλού Γεώργιου, στην οποία εικονίζεται ο Μήτσος Μυράτ, Έλληνας ηθοποιός και πρωτεργάτης της ελληνικής θεατρικής σκηνής (Σμύρνη, 1878 - Αθήνα, 1964). Σπούδασε τη δραματική τέχνη στο Παρίσι, αλλά, όταν ο Βασιλιάς Γεώργιος Α΄ εξήγγειλε την απόφασή του για την ίδρυση στην Αθήνα της Βασιλικής Θεατρικής Σχολής, ο Μυράτ εγκατέλειψε τη Γαλλική πρωτεύουσα και έγινε αμέσως δεκτός μεταξύ των πρώτων μαθητών της νεοσυσταθείσας Σχολής. Μόλις τρεις μήνες μετά, η Σχολή διαλύθηκε, επειδή η Αθηναϊκή κοινωνία δεν είχε ακόμη την κατάλληλη παιδεία και θεωρούσε ότι οι ηθοποιοί είναι άτομα «ελευθέρων ηθών». Σύντομα, ανακοινώθηκε η απόφαση για την ίδρυση της Νέας Σκηνής από το Χρηστομάνο, στην οποία ο Μυράτ εργάστηκε σχεδόν ως «μύστης» του είδους. Συνεργάστηκε επί 26 χρόνια με την πρωταγωνίστρια της Νεοελληνικής Σκηνής, τη Μεγάλη Κυρία του Ελληνικού Θεάτρου, Μαρίκα Κοτοπούλη. Ο ίδιος υπήρξε μία από τις πιο σημαντικές μορφές της αναγέννησης του Νεοελληνικού Θεάτρου κατά τις πρώτες δεκαετίες του 20ού αιώνα αποδίδοντας με εξαιρετική επιτυχία τους πλέον σημαντικούς ρόλους του σύγχρονου διεθνούς δραματολογίου.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να παρουσιαστεί στην τάξη και να χρησιμοποιηθεί ως αφόρμηση κατά την εφαρμογή ενός σχεδίου εργασίας (project) για το νεοελληνικό θέατρο. Προτείνεται οι μαθητές/τριες να χωριστούν σε ομάδες και να θέσουν τους θεματικούς άξονες, να επιλέξουν το υλικό που θα αξιοποιήσουν και να ορίσουν τη μορφή του τελικού παραδοτέου. Οι θεματικοί άξονες θα μπορούσαν να είναι: (α) η ιστορία του νεοελληνικού θεάτρου, (β) τα χαρακτηριστικά κάθε περιόδου, (γ) τα θέματα των θεατρικών έργων, (δ) οι επιδράσεις που δέχτηκαν οι θεατρικοί συγγραφείς κλπ. Το τελικό παραδοτέο των ομάδων θα μπορούσε να έχει αντίστοιχα την ακόλουθη μορφή: (α) ιστορική γραμμή με τις περιόδους του νεοελληνικού θεάτρου, (β) poster με τα κυριότερα χαρακτηριστικά κάθε περιόδου, (γ) κολλάζ με τα θέματα των θεατρικών έργων, (δ) συλλογή από μελέτες για τις επιδράσεις που δέχτηκαν οι θεατρικοί συγγραφείς κλπ.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6475
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΕΚΔΟΣΗ
Δεν αναφέρεται
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Θεατρική αγωγή Drama/Theater in Education (DiE/TiE)Θεατρική αγωγή > Δραστηριότητες ActivitiesΔραστηριότητες
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Ροϊλός Γεώργιος
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΒΑΣΙΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ