Προσωπογραφια του André Thevet
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Προσωπογραφία του Γάλλου κληρικού, γεωγράφου και συγγραφέα André Thevet (1516-1590), η οποία περιλαμβάνεται στο χρονικό του ταξιδιού του στην Ανατολή και εκδίδεται με τον τίτλο ‘Κοσμογραφία της Ανατολής’ (THEVET, André. Cosmographie de Levant par F. André Thevet d’Angoulême. Revue et augmentée de plusieurs figures, Λυών, Jean Tournes et Guil. Gazeau, 1556). Ο André Thevet υπήρξε αμφιλεγόμενος ως προσωπικότητα. Παρά το γεγονός ότι ο ίδιος επισκέφθηκε προσωπικά τους τόπους της Ανατολής για τους οποίους γράφει, σύμφωνα με πρόσφατα πορίσματα, το κείμενο της ‘Κοσμογραφίας…’ έχει γραφτεί από έναν φίλο γραφέα, ακόλουθό του στο ταξίδι, τον François de Belleforest (1530-1583). Ούτως ή άλλως το συγκεκριμένο χρονικό αποτελεί συμπίλημα παλαιότερων ακόμα και αρχαίων περιγραφών —ξεκινώντας από τον Ηρόδοτο, τον Στράβωνα, τον Διόδωρο τον Σικελιώτη κ. ά. και συνεχίζοντας με αποσπάσματα από τα Ευαγγέλια και τις Επιστολές, καθώς και με κείμενα λογίων και περιηγητών της εποχής του. Το έργο γνώρισε επιτυχία κυρίως για τις είκοσι πέντε ξυλογραφίες που περιέχει, ανάμεσα στις οποίες και η προσωπογραφία του André Thevet.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο μαζί με άλλα ομοειδή μπορεί να αποτελέσει οπτικό υλικό για την εισαγωγή των μαθητών στον ‘Περιηγητισμό’. Το Ίδρυμα Λασκαρίδη διαθέτει πάρα πολύ και πάρα πολύ πλούσιο υλικό επί του θέματος. Στην ιστοσελίδα του Travelogues παρουσιάζεται ένας μεγάλος αριθμός εικονογραφημένων κειμένων από τον 15ο έως και τον 20ό αιώνα. Επίσης πρόκειται για μια ιστοσελίδα της οποίας το υλικό εμπλουτίζεται. Το ζήτημα του περιηγητισμού αποτελεί ένα πολύ ωραίο θέμα για ερευνητικές εργασίες –project. Η εικόνα λέει πολύ περισσότερα πράγματα από τις λέξεις. Ωστόσο είναι η αφορμή για να δημιουργηθούν ερεθίσματα, να ξεκινήσουν οι λέξεις να δίνουν τροφή στο διάλογο, να καταλήξουν οι μαθητές σε συμπεράσματα, που στη συνέχεια ανάλογα με τις δυνατότητες και τα ενδιαφέροντά τους θα τα μεταπλάσουν σε γραπτό κείμενο ή πολυτροπικό ή εικόνα κοκ. Για παράδειγμα είναι ευκαιρία να προβληματιστούν οι μαθητές πάνω στους λόγους για τους οποίους η Ανατολή τραβούσε και εξακολουθεί να τραβά το παγκόσμιο ενδιαφέρον · ή ποιες ήταν οι αρνητικές επιπτώσεις και ποια τα οφέλη από τον περιηγητισμό στην Ελλάδα, ιδιαίτερα στα χρόνια της Τουρκοκρατίας και ύστερα · ή ποιο ήταν το σύνηθες προφίλ των εξερευνητών κ.ά. Το μαθησιακό αντικείμενο έχει επίσης σχέση με το μάθημα της ιστορίας, της γεωγραφίας και των εικαστικών (ξυλογραφία). Στην κατάλληλη θεματική ενότητα μπορεί μαζί με άλλα ομοειδή να δώσει μιαν άλλη διάσταση στο μάθημα εμπλουτίζοντάς το.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6480
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Γεωγραφία - Γεωλογία Geography - GeologyΓεωγραφία - Γεωλογία > Ανθρωπογενές περιβάλλον Man-made environmentΑνθρωπογενές περιβάλλον > Περιφέρειες RegionsΠεριφέρειες
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Κοινωνία και καθημερινή ζωή Society and everyday lifeΚοινωνία και καθημερινή ζωή
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Αναπαραγωγή Εικόνας Image reproductionΑναπαραγωγή Εικόνας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΠΟΛΥΜΕΡΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ