Μόνο σε Aποθετήρια «Φωτόδεντρο»
Kαι σε Yλικό Xρηστών
Καθαρισμός ενεργών φίλτρων
Κάντε εγγραφή σε μία ή περισσότερες από τις παρακάτω θεματικές περιοχές, θεματικές ενότητες ή έννοιες για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για μεταβολές στα αντικείμενα που έχουν ταξινομηθεί σε αυτές
Κυλινδρομυλος - Μουζαλας
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Έγχρωμη φωτογραφία με τον κυλινδρόμυλο Μουζάλα. Βρίσκεται στον Καρά Τεπέ της Λέσβου (1900-1992). Ιδρυτής ήταν ο Βασίλειος Μουζάλας, γιος του δημογέροντα Ασημάκη Μουζάλα, τον οποίο διαδέχτηκαν στη διαχείριση του κυλινδρόμυλου, οι γιοι του Ασημάκης και Αχιλλέας. Το έμβλημα της επιχείρησης ήταν ένα πέταλο με τα αρχικά ΒΑΣ. Στις αρχές του 20ου αιώνα έπαιξε σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της βιομηχανίας, στηρίζοντας τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου. Σκοπός της ίδρυσης ήταν η προμήθεια με αλεύρι στην πόλη της Μυτιλήνης και στα υπόλοιπα νησιά του Αιγαίου. Το σιτάρι το προμηθευόταν από την Ρωσία και την Κωνσταντινούπολη. Στην εικόνα παρουσιάζεται η δυτική πλευρά του κυλινδρόμυλου. Αποτελούνταν επιπλέον από ελαιοτριβείο, βυρσοδεψείο και ταρσανά.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Προτείνεται η διδακτική αξιοποίηση στο μάθημα της Γλώσσας, της Μελέτης περιβάλλοντος, των Μαθηματικών και της Αισθητικής Αγωγής. Οι μαθητές στο πλαίσιο διαθεματικής εργασίας μπορούν να εργαστούν και να βρουν πληροφορίες για τα επαγγέλματα, να κάνουν διάκριση σε παλιά και νέα και να κατατάξουν σε αυτά το επάγγελμα του μυλωνά. Να ενσωματώσουν σε μια παρουσίαση φωτογραφίες, κείμενο, βίντεο και να φτιάξουν λεζάντες. Επιπλέον, μπορούν να κατηγοριοποιήσουν επαγγέλματα βιομηχανικής και μη βιομηχανικής ανάπτυξης. Να γράψουν ένα άρθρο για τη συμβολή της βιομηχανίας στα νησιά του Αιγαίου και να το δημοσιεύσουν στην ιστοσελίδα του σχολείου τους. Να δημιουργήσουν προβλήματα μαθηματικών με τον τόνο ή τα κιλά (ποσότητα) αλευριού ή σιταριού. Τέλος, μπορούν να ζωγραφίσουν κυλινδρόμυλους και τα προϊόντα που παράγονται από αυτόν. Ο/η εκπαιδευτικός χωρίζει τους μαθητές σε ομάδες και τους συμβουλεύει όποτε χρειαστεί.
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
![](/aggregator/sites/all/themes/photodentro_bootstrap/misc/img/loMetadata/usersIcon.png)
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
![](/aggregator/sites/all/themes/photodentro_bootstrap/misc/img/loMetadata/techIcon.png)
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΤΥΠΙΚΟΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
0:04:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6530
![](/aggregator/sites/all/themes/photodentro_bootstrap/misc/img/loMetadata/infoIcon.png)
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
![](/aggregator/sites/all/themes/photodentro_bootstrap/misc/img/loMetadata/taxonIcon.png)
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Γεωγραφία - Γεωλογία Geography - GeologyΓεωγραφία - Γεωλογία
> Ανθρωπογενές περιβάλλον Man-made environmentΑνθρωπογενές περιβάλλον
> Ανάπτυξη DevelopmentΑνάπτυξη
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Μορφολογία MorphologyΜορφολογία > Άρθρα ArticlesΆρθρα
Μαθηματικά MathematicsΜαθηματικά > Αριθμητική ArithmeticΑριθμητική > Πράξεις αριθμών Numerical operationsΠράξεις αριθμών
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Μορφολογία MorphologyΜορφολογία > Άρθρα ArticlesΆρθρα
Μαθηματικά MathematicsΜαθηματικά > Αριθμητική ArithmeticΑριθμητική > Πράξεις αριθμών Numerical operationsΠράξεις αριθμών
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
![](/aggregator/sites/all/themes/photodentro_bootstrap/misc/img/loMetadata/contributeIcon.png)
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα:
ΕΛΕΝΗ ΚΙΟΥΣΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
![](/aggregator/sites/all/themes/photodentro_bootstrap/misc/img/loMetadata/fundingIcon.png)
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
![](/aggregator/sites/all/themes/photodentro_bootstrap/misc/img/other/plus.png)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΑΙΘ
χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
διάρκεια: 2010-2015
ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
υποέργο:
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΑΙΘ
χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
διάρκεια: 2010-2015
ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
![](/aggregator/sites/all/themes/photodentro_bootstrap/misc/img/other/plus.png)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Δείτε τα σχόλια και τις αξιολογήσεις των χρηστών Απόκρυψη σχολίων και αξιολογήσεων χρηστών
![](/aggregator/sites/all/themes/photodentro_bootstrap/misc/img/loMetadata/commentsIcon.png)
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
![](/aggregator/sites/all/themes/photodentro_bootstrap/misc/img/loMetadata/rateIcon.png)
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
aggregator