Κυλινδρομυλος - Μουζαλας
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Έγχρωμη φωτογραφία με τον κυλινδρόμυλο Μουζάλα. Βρίσκεται στον Καρά Τεπέ της Λέσβου (1900-1992). Ιδρυτής ήταν ο Βασίλειος Μουζάλας, γιος του δημογέροντα Ασημάκη Μουζάλα, τον οποίο διαδέχτηκαν στη διαχείριση του κυλινδρόμυλου, οι γιοι του Ασημάκης και Αχιλλέας. Το έμβλημα της επιχείρησης ήταν ένα πέταλο με τα αρχικά ΒΑΣ. Στις αρχές του 20ου αιώνα έπαιξε σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της βιομηχανίας, στηρίζοντας τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου. Σκοπός της ίδρυσης ήταν η προμήθεια με αλεύρι στην πόλη της Μυτιλήνης και στα υπόλοιπα νησιά του Αιγαίου. Το σιτάρι το προμηθευόταν από την Ρωσία και την Κωνσταντινούπολη. Στην εικόνα παρουσιάζεται η δυτική πλευρά του κυλινδρόμυλου. Αποτελούνταν επιπλέον από ελαιοτριβείο, βυρσοδεψείο και ταρσανά.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Προτείνεται η διδακτική αξιοποίηση στο μάθημα της Γλώσσας, της Μελέτης περιβάλλοντος, των Μαθηματικών και της Αισθητικής Αγωγής. Οι μαθητές στο πλαίσιο διαθεματικής εργασίας μπορούν να εργαστούν και να βρουν πληροφορίες για τα επαγγέλματα, να κάνουν διάκριση σε παλιά και νέα και να κατατάξουν σε αυτά το επάγγελμα του μυλωνά. Να ενσωματώσουν σε μια παρουσίαση φωτογραφίες, κείμενο, βίντεο και να φτιάξουν λεζάντες. Επιπλέον, μπορούν να κατηγοριοποιήσουν επαγγέλματα βιομηχανικής και μη βιομηχανικής ανάπτυξης. Να γράψουν ένα άρθρο για τη συμβολή της βιομηχανίας στα νησιά του Αιγαίου και να το δημοσιεύσουν στην ιστοσελίδα του σχολείου τους. Να δημιουργήσουν προβλήματα μαθηματικών με τον τόνο ή τα κιλά (ποσότητα) αλευριού ή σιταριού. Τέλος, μπορούν να ζωγραφίσουν κυλινδρόμυλους και τα προϊόντα που παράγονται από αυτόν. Ο/η εκπαιδευτικός χωρίζει τους μαθητές σε ομάδες και τους συμβουλεύει όποτε χρειαστεί.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΤΥΠΙΚΟΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
0:04:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6530
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Γεωγραφία - Γεωλογία Geography - GeologyΓεωγραφία - Γεωλογία > Ανθρωπογενές περιβάλλον Man-made environmentΑνθρωπογενές περιβάλλον > Ανάπτυξη DevelopmentΑνάπτυξη
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Μορφολογία MorphologyΜορφολογία > Άρθρα ArticlesΆρθρα
Μαθηματικά MathematicsΜαθηματικά > Αριθμητική ArithmeticΑριθμητική > Πράξεις αριθμών Numerical operationsΠράξεις αριθμών
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΕΛΕΝΗ ΚΙΟΥΣΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ