Ανωνυμος, Ο γλυπτης Γαλλ (Galle)
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για κείμενο ανώνυμου συγγραφέα, δημοσιευμένο στο περιοδικό Ευτέρπη το 1852. Το κείμενο αναφέρεται στο Γλύπτη Γαλλ (Galle), γνωστό γλύπτη της σχολής καλών τεχνών, ο οποίος γεννήθηκε στον Άγιο Στέφανο. Σύμφωνα με το συντάκτη του κειμένου, ο Γαλλ ξεκίνησε αρχικά ως γλύπτης παγοπέδιλων και εξαρτημάτων του κυνηγιού και στη συνέχεια ασχολήθηκε με τη γλυπτική πάνω σε νομισματόσημα. Κυριότερα από τα νομισματόσημα που φιλοτέχνησε είναι του Ναπολέοντα, το οποίο είχε αξία 30 δραχμές, καθώς και της μάχης της Υεμένης και της άλωσης της Βιέννης, τα οποία είναι αξιοπρόσεχτα για την περίτεχνη διακόσμησή τους. Επίσης, ο γλύπτης είχε φιλοτεχνήσει το νομισματόσημο του ζωγράφου Δαβίδ και την εθνική σφραγίδα. Πρόκειται δηλαδή για έργα μικρογλυπτικής, που απαιτούσαν εξαιρετική λεπτομέρεια και ιδιαίτερη ικανότητα από το γλύπτη. Επιπλέον, δεδομένου ότι σώζονται σήμερα αργυρά νομισματόσημα, τα οποία δίνονταν ως βραβεία από το βασιλιά σε αγωνιστές για την προσφορά τους στον εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα των Ελλήνων κατά των Οθωμανών, έχουν όχι μόνο ιστορική και καλλιτεχνική αλλά και υλική αξία και πωλούνται σε υψηλές τιμές σε δημοπρασίες.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί ως αφόρμηση σε διδακτικό σενάριο με τη χρήση ΤΠΕ, για τη διδασκαλία ενοτήτων σχετικών με τα πρώτα χρόνια του ανεξάρτητου Ελληνικού κράτους. Προτείνεται να χωριστούν οι μαθητές/τριες σε ομάδες και να πραγματοποιήσουν έρευνα στο διαδίκτυο ως εξής: (α) ως δάσκαλοι, οι οποίοι θα μελετήσουν την παιδεία της εποχής, (β) ως δικαστές, που θα συγκεντρώσουν πληροφορίες για την απονομή της δικαιοσύνης, (γ) ως διοικητικοί υπάλληλοι, που θα παρουσιάσουν τη διοίκηση, (δ) ως στρατιωτικοί, που θα καταγράψουν την οργάνωση του στρατεύματος κλπ. Στη συνέχεια, οι ομάδες θα ετοιμάσουν και θα παρουσιάσουν στην ολομέλεια τα παραδοτέα τους ως εξής: (α) συννεφόλεξο με λέξεις-κλειδιά για τους τύπους των σχολείων, (β) πρακτικά από εκδίκαση υπόθεσης κλοπής, (γ) πυραμίδα της διοίκησης, (δ) απομνημονεύματα στρατιωτικών από τη συμμετοχή τους στον εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα κλπ. Στο τέλος, οι μαθητές/τριες μπορούν να κληθούν να αξιολογήσουν το σενάριο και τη διεξαγωγή του απαντώντας σε σύντομο ερωτηματολόγιο.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6578
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΕΚΔΟΣΗ
1852 μ.Χ.
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Κοινωνία και καθημερινή ζωή Society and everyday lifeΚοινωνία και καθημερινή ζωή
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: [Ανωνύμως]
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΒΑΣΙΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ