Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί ως αφόρμηση σε διδακτικό σενάριο με τη χρήση ΤΠΕ, για τη διδασκαλία ενοτήτων σχετικών με τα πρώτα χρόνια του ανεξάρτητου Ελληνικού κράτους. Προτείνεται να χωριστούν οι μαθητές/τριες σε ομάδες και να πραγματοποιήσουν έρευνα στο διαδίκτυο ως εξής: (α) ως δάσκαλοι, οι οποίοι θα μελετήσουν την παιδεία της εποχής, (β) ως δικαστές, που θα συγκεντρώσουν πληροφορίες για την απονομή της δικαιοσύνης, (γ) ως διοικητικοί υπάλληλοι, που θα παρουσιάσουν τη διοίκηση, (δ) ως στρατιωτικοί, που θα καταγράψουν την οργάνωση του στρατεύματος κλπ. Στη συνέχεια, οι ομάδες θα ετοιμάσουν και θα παρουσιάσουν στην ολομέλεια τα παραδοτέα τους ως εξής: (α) συννεφόλεξο με λέξεις-κλειδιά για τους τύπους των σχολείων, (β) πρακτικά από εκδίκαση υπόθεσης κλοπής, (γ) πυραμίδα της διοίκησης, (δ) απομνημονεύματα στρατιωτικών από τη συμμετοχή τους στον εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα κλπ. Στο τέλος, οι μαθητές/τριες μπορούν να κληθούν να αξιολογήσουν το σενάριο και τη διεξαγωγή του απαντώντας σε σύντομο ερωτηματολόγιο.