Figure: Daoulas Kostas
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για έναν ζωγραφικό πίνακα (Λάδι σε καμβά,180x160εκ.) του Κ. Νταούλα. Ανάμεσα στα διάφορα θέματα που έχουν απασχολήσει τον καλλιτέχνη -που σπούδασε ζωγραφική στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας με καθηγητή τον Δ.Μυταρά και Γλυπτική με τον καθηγητή Γ.Λάππα και με μεταπτυχιακές σπουδές στην Αρχιτεκτονική Σχολή του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου- είναι και η αποτύπωση της ανθρώπινης φιγούρας, θέμα άλλωστε που προσφέρει και τον αντίστοιχο τίτλο στο συγκεκριμένο έργο, ενώ ταυτόχρονα το κατατάσσει στη συλλογή σύγχρονης ανθρωποκεντρικής ευρωπαϊκής ζωγραφικής του Μουσείου Φρυσίρα. Στο έργο είναι χαρακτηριστική η επιλεκτική αφαίρεση στην απόδοση μέρους του ανθρώπινου σώματος μαζί με την λεπτομερή αναπαράσταση του χώρου και του γυναικείας μορφής.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το συγκεκριμένο ψηφιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στα πλαίσια του μαθήματος των Εικαστικών για τη γνωριμία των μαθητών/τριών με ονόματα και αντιπροσωπευτικά έργα καλλιτεχνών του 21ου αιώνα, τη ρεαλιστική αναπαράσταση της ανθρώπινης μορφής, την εξοικείωση με το παιχνίδι του φωτός και της σκιάς και του τρόπου με τον οποίο τα μεγέθη υποδηλώνουν την απόσταση σε ένα έργο ζωγραφικής, όπως επίσης και για την τεκμηρίωση της αξίας της αφαίρεσης αλλά και τη σχετικότητα του «ωραίου».
Επιπλέον μπορεί να συζητηθούν οι προθέσεις του καλλιτέχνη και οι μέθοδοι που χρησιμοποιεί στην απόδοση της γυναικείας μορφής. Ειδικότερα η επιλογή του να επιμένει στην αποτύπωση του βλέμματος και των έντονων χρωμάτων στα ρούχα της εικονιζόμενης γυναίκας και η απουσία αντίστοιχης φροντίδας στην απόδοση των ποδιών της μπορεί να προκαλέσει τη φαντασία των μαθητών/τριών και τη διατύπωση υποθέσεων γύρω από την ταυτότητα της γυναίκας και τη σχέση της με τον ζωγράφο. Παρόμοια μπορεί να λειτουργήσει και η παρακίνηση για την απόδοση συνοδευτικών τίτλων της συγκεκριμένης εικόνας σε περίπτωση που αυτή εντοπίζονταν στα περιεχόμενα μιας εφημερίδας.
Από την άλλη πλευρά η εστίαση στη ματιά του εικονιζόμενου προσώπου και στη σχέση που αυτή δημιουργεί με τον θεατή μπορεί να οδηγήσει τους μαθητές/τριες στη δημιουργία μιας λίστας επιθέτων που αποδίδουν το χαρακτήρα της συγκεκριμένης γυναίκας.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6585
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά > Painting
Εικαστικά > Issues of Visual Arts
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Λόγος - Επικοινωνία > Προφορικός / Γραπτός / Ψηφιακός λόγος
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη > Βιογραφικά είδη
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικοί τύποι > Περιγραφή
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
συγγραφέας μεταδεδομένων: ΕΛΠΙΣ ΤΟΚΜΑΚΙΔΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Φρυσίρα
εκδότης: Μουσείο Φρυσίρα
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
 
 
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ