Untitled: Daoulas Kostas
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για ζωγραφικό πίνακα του Κ.Νταούλα (λάδι σε καμβά, 40x57εκ.) από τη συλλογή του Μουσείου Φρυσίρα. Η αποτύπωση του φυσικού τοπίου και του φωτός του είναι ένα θέμα στο οποίο επιστρέφει συχνά ο καλλιτέχνης, δοκιμάζοντας τη σχέση της τέχνης του με την ομορφιά του χώρου. Όμως στο συγκεκριμένο έργο η αποτύπωση του τοπίου φαίνεται να μεταφέρεται σε δεύτερο πλάνο, αφού η επιλογή των έντονων αποχρώσεων καταφέρνει να μεταφέρει το βλέμμα και τη σκέψη του κοινού σε έναν κόσμο ονειρικό, όπου οι χρωματισμένοι βράχοι και το έντονο μπλε -που καλύπτει την πεδιάδα του φόντου- παρασέρνουν τον θεατή σε προσωπικές ερμηνείες και συνειρμούς.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Ο πίνακας του Κ.Νταούλα μπορεί να αποτελέσει την αφορμή για την παρακίνηση των μαθητών/τριών στην περιγραφή του τοπίου -γραπτή ή προφορική- σε επίπεδο ομάδας και την εκ νέου απόδοση τίτλου σε ένα έργο που από τον ίδιο τον καλλιτέχνη επιλέχθηκε να μην έχει όνομα (Untitled). Στα πλαίσια αυτά και κατά την παρουσίαση των προτάσεων τους, η καλλιέργεια της αφηγηματικής τους δεξιότητας αλλά και η απόκτηση εκφραστικού θάρρους, μπορεί να αποτελεί ενδεχόμενη παιδαγωγική επιδίωξη.
Επιπλέον το συγκεκριμένο ψηφιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στα πλαίσια του μαθήματος της Αισθητικής Αγωγής και τη διαπραγμάτευση αντίστοιχων διδακτικών στόχων, ανάμεσα στους οποίους θα μπορούσε να είναι η διαπίστωση ότι οι εικαστικές τέχνες υπηρετούν έναν ακόμη τρόπο επικοινωνίας και ότι η χρήση των έντονων χρωμάτων αποτελεί ένα ιδιαίτερο κώδικα οπτικής επικοινωνίας που υπηρετείται με επιτυχημένο τρόπο μέσω του ζωγραφικού πίνακα.
Από την άλλη πλευρά η συζήτηση γύρω από τις μεθόδους και την τεχνοτροπία του καλλιτέχνη, μπορεί να αποτελέσει αφορμή για αντίστοιχες δημιουργίες από την πλευρά των μαθητών/τριών ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και τις προσωπικές τους κλίσεις. Παράλληλα η σύγκριση έργων του ίδιου καλλιτέχνη μπορεί να συμβάλλει στην εξάσκηση των μαθητών/τριών στο ρόλο του θεατή ενισχύοντας την παρατηρητικότητα και την κρίση τους.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6587
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
ΕΚΔΟΣΗ
2012 μ.Χ. (final)
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Λόγος - Επικοινωνία > Προφορικός / Γραπτός / Ψηφιακός λόγος
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικοί τύποι > Αφήγηση
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικοί τύποι > Περιγραφή
Εικαστικά > Issues of Visual Arts
Εικαστικά > Painting
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > εξάσκηση και πρακτική
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ψυχοκινητικός > να μιμούνται και να προσπαθούν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
συγγραφέας μεταδεδομένων: ΕΛΠΙΣ ΤΟΚΜΑΚΙΔΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Φρυσίρα
εκδότης: Μουσείο Φρυσίρα
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
 
 
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ