Αρχαια κερκυραϊκα νομισματα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο είναι η εικόνα δεκαπέντε αρχαίων νομισμάτων από την Κέρκυρα. Τα νομίσματα αποτυπώνονται και στις δύο όψεις τους με εξαιρετική λεπτομέρεια σε σχέδια του Γάλλου André Grasset de Saint-Sauveur, ο οποίος παρέμεινε πολλά χρόνια στην Κέρκυρα (1781-1798) την περίοδο της γαλλικής κυριαρχίας, και σ’ αυτό το χρονικό διάστημα επισκέφτηκε και τα άλλα νησιά του Iονίου Πελάγους. Η εικόνα δημοσιεύτηκε το 1800 σε ένα τρίτομο έργο του, συνοδευόμενο από εικονογραφικό «Άτλαντα». To κείμενο του André Grasset de Saint Sauveur παρέμεινε οδηγός για τα Iόνια νησιά τον επόμενο κυρίως αιώνα. Στα νομίσματα διακρίνουμε μορφές της ελληνικής μυθολογίας, θεούς και θεές, την Άρτεμη, της οποίας η λατρεία ήταν διαδεδομένη στο νησί, αλλά και του Κάσιου Δία (Κάσιος Ζευς) του οποίου η ονομασία δόθηκε και στο αγώνισμα του ανώμαλου ορεινού δρόμου που διεξάγεται σήμερα στην Κέρκυρα και αλλού. Διαβάζουμε επίσης το αρχαίο όνομα της πόλης, που ήταν Κόρκυρα (δωρική διάλεκτος). Διακρίνουμε τα σύμβολα της πόλης, όπως το μισό καράβι, σύμβολο της ναυτικής δεξιοτεχνίας των Φαιάκων (σημερινό σύμβολο της πόλης παραμένει η "Απήδαλος Ναυς" ) αλλά και ο Πήγασος, που δηλώνει τη στενή σχέση της αποικίας (Κέρκυρα) με τη μητρόπολη (Κόρινθος).

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Τα νομίσματα της εικόνας χωρίζονται από τον/την εκπαιδευτικό σε ομάδες και μοιράζονται σε αντίστοιχο αριθμό μαθητικών ομάδων. Τα παιδιά παρατηρούν προσεκτικά τις λεπτομερείς παραστάσεις και προσπαθούν να αντλήσουν συμπεράσματα για την ιστορία και την καθημερινή ζωή στην αρχαία Κέρκυρα. Αναζητούν επιπλέον πληροφορίες σε βιβλία ή ιστοσελίδες και συνθέτουν μια εργασία την οποία παρουσιάζουν στους συμμαθητές τους. Συγκρίνουν τα αποτελέσματα της έρευνάς τους με αυτά των άλλων ομάδων. Τέλος, αναζητούν στοιχεία του δικού τους τόπου που χρησιμοποιούνται ή θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως χαρακτηριστικά του σύμβολα. Στα Εικαστικά με αφορμή την εικόνα με τα αρχαία νομίσματα τα παιδιά σχεδιάζουν ομαδικά νομίσματα αξιοποιώντας τοπικά σύμβολα. Οι εργασίες τους μπορούν να εκτεθούν στο σχολείο ή να αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ
Αναπαραγωγή της εικόνας, ώστε κάθε ομάδα να έχει ένα τμήμα της
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6590
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Οικονομία EconomyΟικονομία
Ιστορία HistoryΙστορία > Μυθολογία MythologyΜυθολογία > Δωδεκάθεο Twelve OlympiansΔωδεκάθεο
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να μιμούνται και να προσπαθούν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΜΑΡΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ