Μόνο σε Aποθετήρια «Φωτόδεντρο»
Kαι σε Yλικό Xρηστών
Καθαρισμός ενεργών φίλτρων
Κάντε εγγραφή σε μία ή περισσότερες από τις παρακάτω θεματικές περιοχές, θεματικές ενότητες ή έννοιες για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για μεταβολές στα αντικείμενα που έχουν ταξινομηθεί σε αυτές
Γνωμες για το Σουρη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το συγκεκριμένο άρθρο της εφημερίδας "Νουμάς" ( Vol 16,No 648) το έτος 1919 αναφέρεται στο έργο του ποιητή Σουρή και στις κατά βάση αρνητικές κριτικές των συγχρόνων του πεζογράφων και εκδοτών. Ο Γεώργιος Σουρής (1853 - 1919) ήταν ένας από τους σπουδαιότερους σατιρικούς ποιητές της νεότερης Ελλάδας, έχοντας χαρακτηριστεί ως «σύγχρονος Αριστοφάνης». Γεννήθηκε το 1853 στην Ερμούπολη της Σύρου. Η οικογένειά του ήταν εύπορη και ο πατέρας του ήθελε να τον κάνει παπά. Όταν η οικογένειά του χρεωκόπησε, ο πατέρας του τον έστειλε υπάλληλο στο κατάστημα ενός θείου του σιτέμπορου στη Ρωσία. Ο Σουρής όμως, ξεκίνησε να γράφει κρυφά τους στίχους του στα κατάστιχα και μετά από δύο μήνες αποχώρησε. Όταν ήλθε στην Αθήνα γράφτηκε στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Ωστόσο, δεν κατόρθωσε να πάρει πτυχίο μετά την απόρριψή του από τον καθηγητή του Σιμτέλο στο μάθημα της μετρικής, κατ΄ άλλους στα Λατινικά, γεγονός που του στοίχισε πολύ όπως διαπιστώνεται στους εκδικητικούς του στίχους. Για να βγάλει τον επιούσιο παρέδιδε μαθήματα και δημοσιογραφούσε. Όπως σημείωνε τότε ο Σπύρος Μελάς, ο Σουρής είχε πλούσια πνευματικά προσόντα και πλούτο γνώσεων με συνέπεια να καταστεί εξαίρετος δημοσιογράφος της έμμετρης σάτιρας των γεγονότων της εποχής. Οι πρώτοι σατιρικοί του στίχοι δημοσιεύτηκαν στα περιοδικά "Ασμοδαίος", "Μή χάνεσαι" του Βλάση Γαβριηλίδη και "Ραμπαγάς". Σε ηλικία 30 ετών έβγαλε το πρώτο φύλλο της εφημερίδας του, που ο Γεώργιος Δροσίνης τη βάφτισε «Ο Ρωμηός», που ήταν μια έμμετρη εβδομαδιαία σατιρική εφημερίδα.. Ο «Ρωμηός» κυκλοφόρησε ως το 1918 (τελευταίο φύλλο), λίγο πριν το θάνατο του Σουρή, για 36 χρόνια και 8 μήνες, σε 1.444 συνολικά τεύχη και 2 παραρτήματα. Το 1900, στο Δημοτικό Θέατρο των Αθηνών, παρουσιάστηκαν με επιτυχία οι «Νεφέλες» του Αριστοφάνους, σε έμμετρη απόδοσή του. Έγραψε και αρκετές έμμετρες κωμωδίες, οι οποίες καυτηρίαζαν τα κακώς κείμενα της εποχής. Το έργο του χαρακτηριζόταν από την ποιητική του γονιμότητα και την πληθώρα των στίχων του. Έγραφε πάντα καλοπροαίρετα σχολιάζοντας το λαό, τους άρχοντες, τους Βασιλείς, χωρίς ωστόσο να βρίζει. Συχνά αυτοσαρκαζόταν και έξοχο δείγμα αυτοσαρκασμού είναι το ποίημα «Η Ζωγραφιά μου». Η γλώσσα του είναι μικτή. Χρησιμοποιεί πολύ τη δημοτική, αλλά συχνά στα ποιήματά του υπάρχουν αρκετές λόγιες λέξεις και φράσεις, για λόγους είτε μετρικούς είτε σατιρικούς. Είχε άλλωστε συγκρουστεί εντονότατα με τον Γιάννη Ψυχάρη και τους μαχητικούς δημοτικιστές των αρχών του 20ού αιώνα. Βεβαίως, κάποιοι τον είπαν στιχοπλόκο και κατηγόρησαν το έργο του υποστηρίζοντας πως στερείται ποιητικής αξίας ή ότι είναι εντελώς επιφανειακό. Συγκεκριμένα ο Ψυχάρης στο άρθρο του από τη συλλογή "Ρόδα και Μήλα" το 1908,που δημοσιεύτηκε στο Νουμά, τον χαρακτηρίζει ποιητή του όχλου και εφημεριδογράφο, σύγχρονο Αριστοφάνη (σκωπτικά), που μοιάζει με την ομώνυμη παρακμιακή σατιρικοπολιτική εφημερίδα του εκδότη Παναγιώτη Πηγαδιώτη, και αρχαίο Αριστοφάνη, που μοιάζει με την χαμηλής ποιότητας μετάφραση έργων του Αριστοφάνη από τον καθαρολόγο Πολύβιο Δημητρακόπουλο και πολύ χειρότερο από τον "ποιητή του κάρρου" Παναγιώτη Θεοδοσίου.Ο ίδιος ο Ταγκόπουλος του "Νουμά" σε άρθρο του 1915 τον κατηγορεί ότι έστησε μια φάμπρικα σίχων για εύκολο ξεπούλημα με υλικά νοθευμένα. Ο Σουρής προτάθηκε 5 χρονιές για το Νόμπελ Λογοτεχνίας: το 1907, 1908, 1909, 1911 και 1912.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Με αφορμή το άρθρο του Νουμά για το Γεώργιο Σουρή οι μαθητές μπορούν να προσεγγίσουν διδακτικά το ποιητικό έργο του σημαντικού αυτού σατιρικού ποιητή και επονομαζόμενου "Σύγχρονου Αριστοφάνη". Μαθητές και μαθήτριες μπορούν μέσω του Σουρή να γνωρίσουν ένα εντελώς διαφορετικό είδος ποίησης, αλλά κυρίως με τη βοήθεια και την υποστήριξη του εκπαιδευτικού τους στα πλαίσια της δημιουργικής γραφής να προσπαθήσουν να δημιουργήσουν τα δικά τους σατιρικά ποιήματα, αφορμόμενοι από τα αντίστοιχα ποιήματα του Σουρή. Επίσης, μέσα από το έργο του οι μαθητές μπορούν να διερευνήσουν με τη βοήθεια του καθηγητή τους, αν δικαιώνεται ο χαρακτηρισμός που του αποδίδουν οι υποστηρικτές του ως σύγχρονος Αριστοφάνης ή οι χαρακτηρισμοί των επικριτών του ως εφημεριδογράφος με αποστεωμένο λόγο, ποιητής του όχλου και έμπορος των χαμηλών δημιουργημάτων του. Τέλος, οι μαθητές μπορούν να συζητήσουν και να αποσαφηνίσουν τη λεπτή διαφορά μεταξύ αστειότητας και γελοιότητας, μεταξύ κωμωδίας και παρωδίας, μεταξύ σάτιρας και εμπαθούς και άγονης επίκρισης και υπονόμευσης. προσώπων , καταστάσεων ή γεγονότων.
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6611
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία
> Συγγραφέας WriterΣυγγραφέας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > εξάσκηση και πρακτική
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου:
Νουμάς
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα:
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΟΥΡΟΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΑΙΘ
χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
διάρκεια: 2010-2015
ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
υποέργο:
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΑΙΘ
χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
διάρκεια: 2010-2015
ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Δείτε τα σχόλια και τις αξιολογήσεις των χρηστών Απόκρυψη σχολίων και αξιολογήσεων χρηστών
ΣΧΟΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ/ΜΑΘΗΤΩΝ
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
aggregator