Μιαουλης Ανδρεας
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Λιθογραφία, στην οποία εικονίζεται ο Υδραίος ναύαρχος του ελληνικού στόλου κατά την επανάσταση του 1821, Ανδρέας Μιαούλης (1769-1835). Το πραγματικό του επώνυμο ήταν Βώκος ή Μπώκος. Το παρωνύμιο Μιαούλης προήλθε είτε από τη διαταγή "Μία ούλοι!" που έδινε στους ναύτες του, για να συγχρονίζονται, είτε γιατί "Μιαούλ" ήταν το όνομα σκάφους (τουρκικό μπρίκι), που του ανήκε. Ήταν μάλλον αγράμματος, μα ιδιαίτερα ευφυής και ικανός στην ναυτική τέχνη. Στα νιάτα του ήταν ονομαστός κουρσάρος της Ανατολικής Μεσογείου. Κατά τους Ναπολεόντειους πολέμους έκανε περιουσία σπάζοντας τον αποκλεισμό των Άγγλων και ανεφοδιάζοντας τις ισπανικές πόλεις. Με την έναρξη της επανάστασης, μαζί με άλλους πλοιοκτήτες, διέθεσαν τα πλοία τους και ανέλαβαν τις δαπάνες των ναυτικών επιχειρήσεων. Ήταν αρχηγός του στόλου του Αιγαίου επί Καποδίστρια, ώσπου οι δυο άντρες συγκρούστηκαν. Οι πλοιοκτήτες της Ύδρας ζήτησαν προνομιακή μεταχείριση, επειδή είχαν συμβάλει στον εθνικό αγώνα. Ο Μιαούλης όξυνε την κατάσταση, αποτολμώντας ακραίες ενέργειες (πυρπόληση του εθνικού στόλου), για τις οποίες κατακρίθηκε. Επί Όθωνος ανέλαβε γενικός επιθεωρητής του στόλου.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η λιθογραφία του αγωνιστή του ΄21 μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα των Εικαστικών, όταν κύριο θέμα είναι η λιθογραφία, το πορτρέτο, οι αγωνιστές του απελευθερωτικού αγώνα. Ωστόσο, το διδακτικό αντικείμενο στο οποίο θα βρει εύκολα τη θέση της είναι εκείνο της νεοελληνικής Ιστορίας. Κατάλληλο, επίσης, για κάθε τάξη, όταν αφιερώνεται διδακτικός χρόνος στην επέτειο του ΄21 - είτε για να αφηγηθεί ο εκπαιδευτικός, είτε για να ολοκληρώσουν οι μαθητές το σχετικό με την επέτειο και τη σχολική τους εκδήλωση project. Με την ευκαιρία, θα επιδοθούν σε αναζητήσεις και θα εκφράσουν προβληματισμούς για τον χαρακτήρα και τις ενέργειες των ιστορικών προσώπων, με σκοπό να ευοδωθεί ο ευσεβής πόθος για εθνική αυτογνωσία, προς όφελος όλων. Άλλες θεματικές περιοχές, στις οποίες το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να φανεί χρήσιμο, είναι εκείνες της Τοπικής Ιστορίας και της Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Γνωστή είναι στους κατοίκους του Πειραιά η ακτή Μιαούλη, και - σε όλη την Ελλάδα - οδοί με ονόματα ηρώων της Επανάστασης.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
6 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6619
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Ηγετικές προσωπικότητες Leading personalitiesΗγετικές προσωπικότητες
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Αναπαραγωγή Εικόνας Image reproductionΑναπαραγωγή Εικόνας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΜΑΡΙΑ ΑΝΤΩΝΑΤΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ