Στον εκπαιδευτικό προτείνεται να αξιοποιήσει το κείμενο στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας προκειμένου να εμπλέξει τους μαθητές σε δραστηριότητα γλωσσικού γραμματισμού στην οποία θα διερευνήσουν και θα μελετήσουν τα θεματικά και μορφολογικά χαρακτηριστικά του και στη συνέχεια θα το εντάξουν αιτιολογημένα στον κειμενικό τύπου του ιστορικού δοκιμίου. Επιπλέον μπορεί να ζητηθεί από τους μαθητές να προχωρήσουν σε συζήτηση πάνω στη βασική θέση και στην επιχειρηματολογία του συντάκτη του. Τέλος, μπορούν να αποδώσουν το περιεχόμενό του συγκεκριμένου δοκιμίου με την παραγωγή γραπτής περίληψής του.
Το κείμενο μπορεί επίσης να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο διδακτικών αντικειμένων όπως η Φιλοσοφία, τα Θρησκευτικά και οι Πολιτικές και Κοινωνικές Επιστήμες σε ομαδοσυνεργατική διαθεματική δραστηριότητα στην οποία οι μαθητές το αξιοποιούν ως πηγή, προκειμένου να προσεγγίσουν το ζήτημα της σχέσης του ανθρώπου με την ιστορία και τον πολιτισμό από διάφορες οπτικές, όπως την ιστορική, τη φιλοσοφική, τη θεολογική, την κοινωνική, και την πολιτική.