Στρατιωτης οπλιζει πυροβολο, Αλβανια 1940, Δημητρης Α. Χαρισιαδης
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για φωτογραφία που απεικονίζει Έλληνα στρατιώτη που οπλίζει πυροβόλο κατά τον πόλεμο της Αλβανίας (1940). Έχει τραβηχτεί από τον Δημήτρη Α. Χαρισιάδη (1911-1993). Ο Χαρισιάδης γεννήθηκε στην Καβάλα και μετά τις σπουδές του στο εξωτερικό (χημικός) επέστρεψε στην Αθήνα (1933). Ξεκίνησε ερασιτεχνικά με τη φωτογραφία από μικρή ηλικία και αυτομορφώθηκε μέσα από ξένη σχετική βιβλιογραφία. Αφετηρία της πορείας του απετέλεσε η απεικόνιση του αλβανικού μετώπου όπου υπηρέτησε ως έφεδρος αξιωματικός και παράλληλα ως φωτογράφος του στρατού. Μετά τον πόλεμο απαθανάτισε, για λογαριασμό ξένων αποστολών, τα σημαντικότερα πολιτικά και κοινωνικά γεγονότα στη χώρα όπως τα "Δεκεμβριανά", τη διανομή της αμερικάνικης βοήθειας, τα έργα ανασυγκρότησης, την εκβιομηχάνιση της χώρας. Από προσωπικό ενδιαφέρον ασχολήθηκε με το ελληνικό τοπίο, την καθημερινή ζωή των απλών ανθρώπων στην πόλη και στην ύπαιθρο αλλά και ειδικά με φωτογραφίσεις στο Εθνικό Θέατρο. Το έργο του έτυχε διεθνούς αναγνώρισης. Απεβίωσε το 1993 αφήνοντας ένα εκτενές και με ακρίβεια ταξινομημένο αρχείο. Πρόκειται για φωτογραφία Έλληνα στρατιώτη που οπλίζει πυροβόλο (1940) η οποία έχει τραβηχτεί από τον Δημήτρη Α. Χαρισιάδη (1911-1993). Ο Χαρισιάδης υπήρξε από τους ιδρυτές της Φωτογραφικής Εταιρείας Ελλάδος (1952). Η Εταιρεία με διαλέξεις και επιμορφώσεις, προσπάθησε να καλλιεργήσει την τέχνη της φωτογραφίας στην Ελλάδα. Από το 1954 ως το 1993 εξέδιδε το περιοδικό "Ελληνική Φωτογραφία". Συμμετέχει στα φωτογραφικά δρώμενα της χώρας και εκπροσωπεί τη χώρα μας σε εκθέσεις στο εξωτερικό (Biennale κλπ). Έχει καθιερώσει Διεθνή Φεστιβάλ Φωτογραφίας, Πανελλήνιους και Βαλκανικούς διαγωνισμούς. Είναι μέλος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Φωτογραφικής Τέχνης (Federation Internationale de l' art Photografique) και ιδρυτικό μέλος του Photo Festival Union.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η φωτογραφία που απεικονίζει Έλληνα στρατιώτη που οπλίζει πυροβόλο κατά τον πόλεμο της Αλβανίας (1940) και έχει τραβηχτεί από τον Δημήτρη Α. Χαρισιάδη (1911-1993) μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την προσέγγιση της προσωπικότητας και του έργου του φωτογράφου. Ο Χαρισιάδης, φωτογράφος από επιλογή, έχει χρησιμοποιήσει τα τελειότερα τεχνικά μέσα της εποχής του και ξεκινώντας από την περίοδο του αλβανικού έπους, έχει καταγράψει φωτογραφικά τα σημαντικότερα πολιτικά και κοινωνικά γεγονότα της μεταπολεμικής Ελλάδος. Προσεγγίζοντας το έργο του εξασφαλίζουμε φωτογραφικά τεκμήρια για πολυάριθμα σημαντικά πολεμικά και κοινωνικά συμβάντα όπως τον πόλεμο του 1940, τον εμφύλιο, την ανασυγκρότηση, την αμερικάνικη βοήθεια, τις παιδουπόλεις, την οικιστική ανάπτυξη της Αθήνας κλπ. Τα τεκμήρια αυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως πηγές κυρίως στο μάθημα της ιστορίας αλλά και της ελληνικής γλώσσας και γενικά σε όλα τα ανθρωπιστικά μαθήματα σε κεφάλαια που αναφέρονται στην περίοδο. Προτείνουμε να χρησιμοποιηθούν ειδικά για την διερεύνηση των κοινωνικών συνθηκών της πλειοψηφίας του πληθυσμού κατά και μετά την Κατοχή. Οι φωτογραφίες του που αφορούν το Εθνικό Θέατρο, μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο οικείο πεδίο. Η φωτογραφία που απεικονίζει Έλληνα στρατιώτη που οπλίζει πυροβόλο κατά τον πόλεμο της Αλβανίας (1940), έχει τραβηχτεί από τον Δημήτρη Α. Χαρισιάδη (1911-1993). Ο Χαρισιάδης φωτογράφος επαγγελματίας από επιλογή, ήταν απ' τα ιδρυτικά μέλη της Ελληνικής Εταιρείας Φωτογραφίας. Το γεγονός αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να ελκύσει τα παιδιά να γνωρίσουν αυτή την εταιρεία και το έργο της. Επειδή πρόκειται για έναν από τους πρώτους φορείς καλλιέργειας αυτής της τέχνης στην Ελλάδα, στο πλαίσιο της ευρύτερης αισθητικής καλλιέργειας των μαθητών μπορούν να έρθουν σε επαφή με την ιστορία της εταιρείας, τη συνεισφορά της στην φωτογραφία και γενικότερα στα καλλιτεχνικά δρώμενα της χώρας. Τέλος, στα μαθήματα της ιστορίας τα σχετικά με το αλβανικό έπος, μπορεί να χρησιμοποιηθεί θεματικά ως τεκμήριο η σχετική φωτογραφία για να ζωντανέψει μια συνήθη σκηνή από την καθημερινότητα των στρατιωτών του πυροβολικού σε δράση.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6634
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗΣ, ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΡΝΑΒΑΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Μπενάκη
εκδότης/ες: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ