Η φωτογραφία μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως συνοδευτικό υλικό σε παρουσιάσεις, ερευνητικές εργασίες, θεματικές διδασκαλίες ή σχολικά προγράμματα δραστηριοτήτων με θέμα τους συγγραφείς του 20ου αιώνα στην Ελλάδα και τα πορτραίτα τους. Οι μαθητές θα μπορούσαν να αναζητήσουν φωτογραφίες και άλλων συγγραφέων, με στόχο να φωτιστεί η προσωπικότητα και η ζωή τους μέσα από τα πορτραίτα. Η εικόνα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί, επίσης, ως συνοδευτικό οπτικό υλικό σε εργασίες για το έργο του Πλασκοβίτη, σε συνδυασμό με αναζήτηση και ανάγνωση αποσπασμάτων από το έργο του. Ιδιαίτερα προτείνεται να επιλεγούν χαρακτηριστικά αποσπάσματα από το μυθιστόρημα του «Το φράγμα», ενώ θα μπορούσε, επίσης, να αναζητηθεί η ομώνυμη ταινία που γυρίστηκε με βάση το μυθιστόρημα το 1982 και να παρουσιαστούν τα αντίστοιχα αποσπάσματα. Προτείνεται να δοθεί έμφαση στα κοινωνικά μηνύματα του έργου, στον άχρονο χαρακτήρα του και το συμβολικό του περιεχόμενο και να αναζητηθούν κι άλλα παραδείγματα αλληγορικού μυθιστορήματος στην παγκόσμια λογοτεχνία (πχ έργα των Κάφκα, Καμύ). Επίσης, στο μάθημα των Εικαστικών, οι μαθητές θα μπορούσαν να επιλέξουν και να εικονογραφήσουν σκηνές από το μυθιστόρημα, προσπαθώντας να αποδώσουν την αίσθηση και την ατμόσφαιρα που μεταφέρει το κείμενο του συγγραφέα.